Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Jolle en Harm houden STW-eer hoog tijdens NK Marathon in Enschede

Harm
02 januari 2020 13:47
1 januari maakten Jolle Landman en Harm Smit hun opwachting op tijdens het NK Marathon in het voorprogramma van Irene Schouten en Gery Heckman.
Over 100 ronden ging de wedstrijd, waar bijschrijven mogelijk was en dus een groot aantal M-2-rijders dat deden. Ook Erben Wennemars in het verleden 2x Nederlands Kampioen bij de Maters (2017 Heerenveen en 2018 Utrecht). Ook rijders die meededen aan de Flovobokaal hadden bijgeschreven (en ik miste Klaas van den Berg en Jack Schoenmakers).
We stonden zo met 79 deelnemers aan de start.
Vanaf het begin van de wedstrijd ging het gas erop en de eerste 40 ronden werden met een gemiddelde rondetijd van 32,5 sec/ronde afgelegd. "Er wordt met 47 km/u rond gereden" hoorde ik de speaker zeggen, me er niet van bewust of dat nu snel was of niet, maar hie gevoel zei mij dat ik nauwelijks de tijd had om uit te rusten.
Ikzelf vond het i.i.g. nauwelijks bij te benen. Na ca 30 rondjes lagen er al 30-40 mensen vanaf. Door valpartijen of gewoon door opgave. In de tussentijd hadden enkele solisten en enkele plukjes schaatsers het peloton gedubbeld, als eerste Jeroen Sienot en als tweede Erben Wennemars.
Uiteindelijk won Jeroen Sienot met ruime voorsprong op Wennemars en Elfrink die tijdens het afspringen van het peloton naar elkaar aan het kijken waren en dat bleven doen. Arno van der Veen werd verdienstelijk 4de. Arnold Gaasenbeek werd 3de van de tweede kopgroep die het peloton op ??n ronde zette vlak na Arjan Bakker, die de beste 60+-er werd voor de immer sluwe Albert Bakker.
Jolle en ik hadden goed naar de speaker geluisterd voor het afsprinten, bij het rondebord op 11, dat in de bocht nog eens herhaald werd nadat al een bel was gegaan voor een groepje van 4-5 achteropkomende schaatsers die het peloton net niet hadden gedubbeld. Wij reden dus door nadat Botman meende de pelotonsprint gewonnen te hebben, waardoor wij bij de "opgevende vluchters" werden gerekend.
Jolle 22ste en Harm 23ste.

Zo hebben we de eer weer hoog gehouden voor de STW.
Volgend jaar weer gezellig meedoen.

Ps Als ik zo kijk zie ik dat Harm Smit de 3de 6-+ was van het peloton. Daarvan waren er 7 gestart.
Onderwerp Auteur Gepost

Jolle en Harm houden STW-eer hoog tijdens NK Marathon in Enschede

Harm 02 januari 2020 13:47

Uitslagen NK Marathon in Enschede

Harm Smit (Gewoonbuiten) 02 januari 2020 13:55

even rekenen 43 km/u is ca 33,4s/ronde

Harm 02 januari 2020 17:53

Re: even rekenen 43 km/u is ca 33,4s/ronde

Robert 03 januari 2020 07:21

Re: even rekenen 43 km/u is ca 33,4s/ronde

harm 03 januari 2020 23:22



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: