Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

In C3 vanavond geen STW punten en stroopwafels

02 februari 2020 22:14
Als eerste mocht de C3 vanavond na 0,5 rondje inrijden starten voor dertig ronden. Het STW smaldeel bestond vanavond uit Willeke Koers en ondergetekende en we eindigden beide achteraan, redelijk royal buiten de punten. Willeke kwam nog wel eens vooraan in de wedstrijd en ik was genoodzaakt een preventief rondje te accepteren. Vanwege de vroege start zijn er veel jonge schaatsers en die willen allemaal bij elkaar in de binnenste baan. Of er nu ruimte is of niet, ze kruipen naar binnen. Zo ook een jongeman voor mij die zichzelf daarbij onderuit werkte. Met moeite en een ruime buiten buiten bocht bleef ik overeind, maar zag het peleton snel uit zicht verdwijnen op weg naar de premie stroopwafels.

Eigenlijk vond ik die preventieve ronde ook wel best vanwege mijn experiment vanavond. Eerder vandaag fietste ik de winter Elfstedentocht in zeven uur fietstijd. Twijfelde of het wel verstandig zou zijn om ook nog te marathonnen. Maar na een goed maal warm eten, een warme douche en een paar uur rust was ik nieuwsgierig. Dus toch maar proberen en dat viel beslist niet tegen. Natuurlijk te moe om echt veel over te hebben om achterstand op het peleton goed te maken. Maar toch het ging wel en een mooie schaatsavond er van gemaakt.

Dat deed die jongeman wel: zo'n goede schaatser die in 2-3 rondjes na zijn val de groep weer bij haalt. Waarom zo angstig naar binnen kruipen?

Daarna de C2 met Joris Matthee en Marco de Jonge, C1 met Jolle Landman en Fred van de Tempel en Rene arriveerde voor de C4 ronden. Benieuwd.

Volgende week verder. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

In C3 vanavond geen STW punten en stroopwafels

Jan Heeres 02 februari 2020 22:14

Re: In C3 vanavond geen STW punten en stroopwafels

Jolle 03 februari 2020 21:00

C4

René 06 februari 2020 13:20



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: