Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Veel Wageningse fietsers over en bij de Posbank

17 juni 2021 06:28
Op weg naar Pomona ontmoeten Vera Minten en ondergetekende elkaar voor een ritje naar en over de Posbank. Vera reed in de schaduw alvast die kant op en ik wachtte op de rest in de zon bij Pomona. Met Jolle, Sander, Harry H, Jack met een nieuw zonnescherm en een tweede Pfizer prik gingen we op pad en later haakten Floor, Gerwin en Fred ook aan. In Renkum 2x Booltink maakte het gezelschap groot en compleet. Op weg naar de Boersberg werd duidelijk dat Jack zijn dag niet had en ondergetekende was ook al niet te best. Met zijn tweeen verder en de rest verdween uit zicht. In Oosterbeek stond de rest in de schaduw te wachten en daarna genuanceerd o.l.v. Fred verder. Na Warnsborn wachtte de groep gelukkig op mij en weer samen op pad. Bij Burgers Bush waren Jack en Harry H aan het afhaken en kon ik nog net mee in het wiel van Gerwin. Over de Posbank was Harry B zijn wiel het best passend maar wel achteraan.

Boven op de Posbank stelde Fred dat Otterlo een koelere route naar huis gingen bieden en anderen kozen voor het gewone menu Rozenbos met lusje Extra of nog wat anders. Op weg naar het Rozenbos raakten meer fietsers achterop maar kon ik in het wiel van Gerwin aangehaakt blijven tot ver op de klim. Onder tussen zagen we Vera als eerste dat vanuit Rozenbos komen achtervolgt door o.a. Joop en Piet, Jan Westeneng. Vince gaf ons, ondanks dat hij voorrang had ruim baan om door te racen.

Aan het eind van de Rozenbos klim was het gebeurt en ingehaald door de achterop gekomen Jack gingen we verder. Daar reden we wat Busrijders tegemoet dien nog hun rondje Rozenbos gingen maken. Jack had geen interesse in lusje Extra en toen maar weer alleen verder. Wachten was voor de rest geen straf met dit mooie weer en de Robert Braam belevenissen op het NK tijdrijden als gezamenlijk vermaakt.

Over de heide en verder een mooi gestaag tempo met verschillende aanjagers waaronder ondergetekende. Jack waaide er in het laatst vanaf. Op weg naar Renkum sleurde Jolle op kop en sprinter Sander verschalkte hem vlot en Floor kwam er niet bij. Ondergetekende dacht nog Jolle voorbij de sluipen naar een derde plek maar dat werd hem niet.

Een warme zomerse Wilde woensdagavond met de statistieken van 79 km in 2.30 uur met 32,5 km/u gemiddeld en 64,9 km/u max. Een gemiddelde waarde van zoals het de laatste weken gaat. Volgende week verder, Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Veel Wageningse fietsers over en bij de Posbank

Jan Heeres 17 juni 2021 06:28



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: