Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Niet zo Wilde Woensdag over de Posbank

01 juli 2021 06:27
Gisteravond was het stil bij het Pomona vertrek maar vlak buiten Wageningen kwam Joop de Boer me al tegemoet fietsen. Samen verder en hoewel niet koud werd het wel steeds natter. Op iedere helling maakte Joop het verschil: op de laatste 200 m ca. 100 m wegrijden en op de volgende 500 m vlak daar nog eens 300 m aan toevoegen. Ik probeerde hem het Pogadcar gevoel aan te praten, maar hij klaagde over hamstrings enz.

Boven op de Posbank was Joop weer flink uit het zicht verdwenen, stond naast zijn fiets te rekken (dacht ik vanwege zijn hamstrings) maar helaas het was een platte achterband. Dat was logisch want hij had daags van te voren zijn voorband vervangen. Wat foeteren over zijn nieuwe klik velgen maar mijn lange slag pomp bracht hulp. Toen we klaar waren, kwam Frouke Beeksma met een Helling proof renner langs en samen verder. Dat duurde niet zo lang want Joop wilde de Helling proofers wel zijn Pogadcar gevoel tonen en weg waren ze.

Bij de afslag naar de heide stond Joop weer over zijn achterwiel gebogen, liet er lucht uit lopen en ging alleen terug naar Renkum: hij vertrouwde het niet meer. De Helling proofers gingen bellen naar de rest die ze kwijt waren geraakt en ondergetekende maakte daarna het complete rondje met Rozenbos en Lusje Extra af. Genietend van de mooie route, omgeving met steeds meer regen en geen kou.

De statistieken: 80 km in 2 uur.50 min met 28,1 km/u gemiddeld en 62,9 km/u max.
Volgende week maar weer eens zien, na de tweede Astra prik op dinsdag. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Niet zo Wilde Woensdag over de Posbank

Jan Heeres 01 juli 2021 06:27



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: