Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Zo, dat is eruit. En nu een verslagje van de avond

Jack Schoenmakers
26 oktober 2021 10:56
Kan me voorstellen dat Jan thuisgekomen even stoom af moest blazen. Als lid van de marathon commissie heb ik in dit geval (en dat van Johan, waarover zo meer) 2 petten op. De commissie zit wat krap in de bemensing. Zowel bij het scheidsrechteren als in het juryhok is het hard werken. Daarom ook even nog geen uitslagen op het electronische bord in de hal of op papier in de gang. Dus moeten we de betrokkenen wat ontzien: er is verwerkingstijd nodig. In de kleedkamers zijn deelnemers al aan het bespreken dat het best lastig is met de wisselende starttijden goed te plannen. Nieuwe realiteit: ik ben er ook niet blij mee en we zoeken nog naar aanvulling.

Nadat de C2 gefinished was stond Johan ook met de scheidsrechter te discussieren. Hij werd eraf gereden, liet zich naar eigen zeggen terugzakken en wilde de kopgroep met Harm erin gaan helpen. De regel is dat je in zo'n geval achteraan mag sluiten bij de kopgroep en niet over mag nemen. Behalve bij de landelijke marathoncompetitie. Waarschuwen is wellicht gebeurd, maar Kees was als microfonist wat slecht verstaanbaar zondag. En mogelijk is Johan zonder meer als overtreder uit de wedstrijd gefloten.

In de C4 een eerste optreden van Rene. Er waren wat snelle junioren doorgeschoven naar de C3, waardoor het tempo beschaafd was. De versnelling richting einde trok ie net niet waardoor de (wederom watervlugge) winnaar voor hem in de verte finishte.

Bij de C3 voor het eerst in 2 jaar weer Hendrik in de race. En ook Jonna (na 1 jaar weer op het ijs) waagde het, nadat ze in de afgelopen 2 trainingen, weer ouderwets aan het racen was in de bochten. Er werd 'lekker doorgereden' wat Hendrik een zere rug opleverde en ondergetekende prima aankon. Halverwege op kop en ik hoopte dat de aankondiging van de premie door de scheidsrechter zo onverstaanbaar zou zijn dat ik de rest kon verrassen. Maar er werd ook gebeld, ik versnelde nog wat maar 4 van de jonkies kwamen toch nog voorbij. Herstellen en achter good old Kees Verdouw aan langs Hendrik die op leek te geven. Hij reed kennelijk 5 rondjes achter de groep aan en kwam weer terug toen we de rug rechtten. In de eindsprint was ie toch nog de beste STW-er, gevolgd door mij, Laura, Willeke en Jonna.

In de C2 een scenario wat leek op dat van vorige week. Harm op pad met een kopgroep, maar deze keer konden Marco en Jan T. niet volgen. Ze zaten wel in een paar plukjes achter Harm. Joris moet nog aan de conditie werken (what new ?) en overweegt ons in de C3 uit de wind te komen zetten tot betere tijden aanbreken. Johan was na aanmoedigingen en tips deze keer moedig midden in het peloton te vinden, maar trok dat niet. Waarna hij een wat overmoedige stap zette en de kopgroep voor de voeten ging rijden. In de eindsprint van de C2 werd Harm tweede met achter zich een kampioen grimassen trekken. Reed in 3-4 rondjes naar de kopgroep toe en werd er natuurlijk in de slotronde alsnog afgereden.

In de C1 Jolle, die in het begin achterin te vinden was met een alcohol spoor achter zich (in gedachten dan, na een zwaar weekeinde met oud-studiegenoten). Toen er een 3-tal onstnapte was hij weer nuchter en reed in zijn eentje het gat dicht. Knap en perspectiefrijk. Aangekomen in de staart van de groep reed "de andere Gaasenbeek" er vandoor en lapte de groep. Later nam Arnold nog een rijder mee voor nog een rondje lappen. Dus de goede teller weet dat Jolle met 4 anderen voor plek 2 mocht sprinten en hij werd zo 4e. Netjes. Komende week gaat het 6 Banen toernooi met kans op plaatsing voor de Tocht (wedstrijd) van start. Harm gaat daar ook voor.
Onderwerp Auteur Gepost

Marathonschaatser als vijandbeeld van Utrecht Marathonjury

Jan Heeres 24 oktober 2021 19:09

Re: Marathonschaatser als vijandbeeld van Utrecht Marathonjury

Ooggetuige 25 oktober 2021 21:40

Re: Marathonschaatser als vijandbeeld van Utrecht Marathonjury

Jan Heeres 26 oktober 2021 12:14

Zo, dat is eruit. En nu een verslagje van de avond

Jack Schoenmakers 26 oktober 2021 10:56



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: