Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Preventief half rondje Rozenbos en een lintje voor Vince

24 augustus 2022 21:41
Vanavond kwam Edwin Roetman namens (de voorheen?) Wezenlozen de STW Wilden versterken. De heel grote groep vanavond was met nummer 2 bij het WK Masters Robert Braam toch al flink sterk, Sander had zijn fiets vernieuwd en zo wist ik dat het ingewikkelde avond kon worden. Goed opletten, flink mijn best doen en dan maar zien hoe het loopt. Tot halverwege de Hemelse Berg in Oosterbeek lukte het om bij/in de groep te blijven. Boven aangekomen keek Vince achterom, maande tot enige rust, liet zich wat afzakken en bracht me terug in/bij de groep.

Na de Warnsborn was het geduld minder en waren de eersten al 100 m op pad toen ik bij de staart aansloot. Dan weet je dat het 10-15 km solo fietsen wordt naar en over de Posbank. Daarom een list die ik in de Utrechtse schaatsmarathon ook wel toepaste: het preventieve rondje. Boven aan gekomen waren alle Wilde vogels gevlogen en kwam ik een flinke bus versplinterd tegen. Niet de volle Rozenbos ronde maar rechtsaf naar beneden de rest tegemoet fietsen en dan niet te laat omdraaien en weer naar boven.

Daarna maar vooruit rijden in afwachting totdat de eersten me achterop gingen komen. Dat duurde tot een flink eind op pad bij lusje extra. Robert en Jolle peddelden rustig langszij en op het vlakke kon ik mooi even aansluiten. Zo was ik vlot boven en kon de terugrit beginnen. Daar zette Robert zich op kop en dan weet je het wel = elastiek en waar breekt het. Nou bij nummer vier in de rij = ondergetekende. Jan Westeneng nam wat later de kop in groep 2 over en zo konden we naar Renkum terug.

Toch niet want een aantal koeien met grote horens en kalveren liepen op het fietspad te genieten van de zon en de rustige avond. Zo kwam er een hergroepering die niet zo lang duurde. Achteraan waaiden er weer fietsers vanaf en daar zat ondergetekende ook weer bij. Bij Renkum kwam Vince voor de 2e keer terug gefietst, even een praatje en hij bracht me met 48 km/u terug naar Wageningen.. Mooi voor donker terug een lintje voor Vince. De statistieken: 75 km in 2.27 u met 30,7 km/u gemiddeld en 61,5 km/u max. Volgende week verder en beter. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Preventief half rondje Rozenbos en een lintje voor Vince

Jan Heeres 24 augustus 2022 21:41

Re: Preventief half rondje Rozenbos en een lintje voor Vince

Jolle 25 augustus 2022 09:29



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: