Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: En hij zag dat het beter ging en deed er wat aan

Jolle
08 september 2022 07:27
Jan,

Het was gemiddeld inderdaad een redelijk vlot rondje, maar ook een beetje saai natuurlijk zo braaf in het gelid. Volgens mij had Joop zijn buurman de gevraagde bescherming eigenlijk niet heel hard nodig. Hij zat strak op de fiets en stabiel in de groep. Een volgende keer misschien weer iets meer wild (en veilig!) met op logische plekken verzamelen?

De snelle fietser was de collega van Piet die vorige week ook van de partij was. Hij had nu eerst een tochtje op de MTB gemaakt en was dus goed opgewarmd. We hebben hem direct bijgepraat over de aanpak van vandaag. Op de klim van het Rozenbos trok hij er wel flink aan om weer bij Braam aan te sluiten. Ik moest stevig aan de bak om enigszins in de buurt te blijven. Dat was even later geen optie downhill toen Braam zijn vermogen en grote buitenblad benutte om mij weg te blazen. Ook de snelle man (Wander genaamd) moest daar een gat geven. Hij sloot later weer bij mij aan en zo rosten we op afstand van Braam naar de Snippendaal. Daar vond ik het wel best, maar hij ging weer volle bak. Mogelijk heeft hij daar het gat ook weer dichtgeklauterd.

Op de hei alles pais en vree deze keer, maar even later was Braam toch vertrokken op de Koningsweg. Ik ben tegen beter weten in in de achtervolging gegaan. Dankzij het medelijden van de ontsnapte en flinke lappen boven de 50 per uur kon ik in het wiel komen. Een koppeltijdrit was het daarna niet echt. Braam deed het leeuwendeel en zo nu en dan mocht ik een stukje voorop als hij met de linkerelleboog zwenkte. De minibus werd ingerekend bij de friettent en direct achter gelaten. Ook de stoplichten en de spoorbomen voor een stoptrein bij Wolfheze lieten niemand terug keren. Dus retteket naar Renkum waar ik zowaar niet helemaal achter, maar zelfs een stukje naast het achterwiel van ons tijdrijdklepper kon blijven.

Het verbaasde ons dat er even later toch een forse groep over de meet stormde in plaats van allemaal losse plukjes. Mooi dat iedereen zo zijn best deed.

Nog een paar weken rollen op woensdagavond en dan begint het glijden op de ijzers alweer. In Utrecht dan, want het mankement bij de Nijmeegse vriesinstallatie is nog niet opgelost. Er zijn daarom plannen om de zomertrainingen te verlengen, waaronder ook de fietstraining op de zaterdag.

Jolle
Onderwerp Auteur Gepost

En hij zag dat het beter ging en deed er wat aan

Jan Heeres 08 september 2022 06:58

Re: En hij zag dat het beter ging en deed er wat aan

Jolle 08 september 2022 07:27



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: