Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Ids Crebas als toonbeeld van hoe blij je van C4 schaatsen kunt worden

Jolle
17 oktober 2022 20:25
Jan,

Mooi dat er weer een verhaal over de marathon schaatsavond is!

Ids is zeker een voorbeeld voor velen. Zijn aandacht voor alle wedstrijden is groot en zo leert hij met de week door te doen, te kijken en een week later weer de lessen toe te passen.

René is na gezondheidsproblemen echt weer op de weg terug en heeft best veel arbeid verricht op de fiets, maar hij heeft nog even tijd nodig. Culemborg dat mag je tegen hem niet zeggen, want hij woont daar vlakbij in Beesd. Misschien moeten we met STW een keer een tochtje die kant op maken. Ik ken er goed de weg door de schoonfamilie die kant op. Ook schijnt René te hebben geholpen met verhuizen uit Culemborg van Joris. Wat de bestemming is geworden weet ik niet precies. Culemborg is nog wel steeds de woonplek van een STW-marathondeelnener: Jonna. Gisteravond niet present trouwens. En Joris moet inderdaad eens echt trainen in de zomermaanden. Dan vliegt ie weer met een lach terwijl het nu zuchten en steunen is.

Jack heeft in de auto heen ook iedere keer een plan, maar het vermogen om dat met succes uit te voeren in de C3 ontbreekt. De C4 daar wil hij nog niet aan. Liever achtervolgen dan achtervolgd worden. Bij jouw gaat het met de nieuwe schaatsen stukken beter dan vorig jaar. Tijd om een plan te maken om daar top 10 plekken mee te scoren. Belangrijke ingrediënten zijn denk ik op de training te werken aan topsnelheid over 2-3 ronden en dan in de finale van de wedstrijd dat inzetten om op 2 ronden bijna vooraan te komen en dan vastbijten in de staart van de snellen. Komen er nog wel een paar overheen, maar dat geeft niet. Hiltje beloonde haar durf ook door zich vast te bijten in het groepje dat haar achterhaalde en scoorde zo een mooie plek op de meet.

Bij Johan zit het in de C2 niet in conditie. Hij kan uren hard fietsen. Het zit in ontspanning in de slag waardoor de vermoeidheid zich niet opbouwt. Hoe die sleutel te vinden? Punt voor morgen op de training. Ids was wel tevreden over zijn vader. 25 rondes was zijn norm en die haalde Johan met een ‘preventief’ rondje om de rug en bovenbenen e laten bijkomen. Fred en Profittlich hebben de ontspanning wel. Fred viel alleen in de sprint. Profi 4e net als vorig week. Man voor het klassement!

Zelf had ik deze week de schaatsen wel scherp, maar vrijdag een protesterend peesje waardoor ik eerder van het ijs moest. Toch voorzichtig proberen zondag en het ging. Niet genoeg om het geweld van de kopgroep te trotseren, maar het peloton lukte. Dat is best sterk dit jaar en er wapperden dan ook verschillende rijders af die andere jaren goed meereden. Volgende week kan het anders lopen als de landelijke rijders in Amsterdam van start mogen. Zelf heb ik dan het jaarlijkse studievriendenreunieweekeinde met ook de nodige studententijdgewoontes. Of schaatsen dan zondagavond verstandig is weet ik nog niet. In ieder geval weer een excuus om behoudend te koersen als ik van de partij ben.

Jolle
Onderwerp Auteur Gepost

Ids Crebas als toonbeeld van hoe blij je van C4 schaatsen kunt worden

Jan Heeres 17 oktober 2022 18:00

Re: Ids Crebas als toonbeeld van hoe blij je van C4 schaatsen kunt worden

Jolle 17 oktober 2022 20:25



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: