Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Veel STW'ers gisteravond op de racefiets

11 juli 2024 06:24
De STW Jan van Niejenhuis doctrine van actieve sport gaat boven passieve sport werd gisteravond bij de Brede Ruggen, de Bus en de Wilden breed in de praktijk gerealiseerd. Ondanks dat de rest van Nederland denkt dat je met een oranje trui aan en veel bier drinken de overwinning naar je toe kunt schreeuwen, bleven de STW'ers goed op zichzelf passen en braaf hun fietsrondjes maken.

Jolle lanceerde het plan van een klein Wild rondje en kreeg alleen Robert Braam als medestander. Joop de Boer bromde wat over een volledig programma. Met Robert en Jolle op kop van een haastig Wild rondje leek me niet zo'n goed idee en daarom met de Bus mee. Dat was een groot en goed plus evenwichtig gezelschap met Enrico en Sil, JP, Piet de Groot, Jan Knecht, Harry Hansma, Bauke die 43 mm in zijn regenmeter had en Hendrik. In volle galop reden we richting de Posbank waar weer opviel hoe vlot Sil naar boven trapt en de rest als geparkeerd achterlaat.

Op de Posbank kruisten we het pad met de Wilden met inderdaad Robert en Jolle op kop, Joop de Boer zag ik en Vera reed er een stukje achter. In Wolheze passeerden we de Brede Ruggen met Judy op kop, Jan Cees Riphagen en Poppe Kloen zag ik en er waren nog meer.

Op weg naar Renkum ging Sil fikje stoken door steeds even op kop te kopen en dan direct de richtingaanwijzer uit te doen. Na een paar keer was ik daar wel klaar mee en duwde hem naar voren zodat hij op kop bleef zonder hard te trappen. Tegelijk brak de groep in twee, drie stukken, nam Bauke zijn verantwoordelijkheid en sleurde langdurig op kop. Wetende dat hij in de sprint niet meer mee zou doen.

Mooi dat Piet de Groot won voor fikkiestoker Sil en daarna Hendrik nog steeds zonder punch. Mooi om dit als vierde te kunnen bekijken. Daarna als een speer door naar Wageningen waarbij Hendrik en ondergetekende werden zoek gereden door een anonieme TCW'er.
In de auto en precies thuis in Putten aangekomen, hoorde ik via de autoradio het beginfluitje.

De rest hebben we allemaal gezien en mee gemaakt en mooi dat het ook te combineren is: actieve sport eerst en daarna zelf kijken.
De statistieken: 77 km in 2 u 25 min met 31,7 km/u gemiddeld en 67,0 km/u max.
Een mooie avond en volgende week verder. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Veel STW'ers gisteravond op de racefiets

Jan Heeres 11 juli 2024 06:24

Auteur:

Je e-mailadres:

Onderwerp:

Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: