Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Wilde Woensdag nog niet op vakantie

17 juli 2024 21:04
Vanmiddag werd even geinventariseerd wie er in deze rustige tijd met Wilden mee gaan rijden en dat leverde best wat respons op. Jack Schoenmakers kwam met zijn nieuwe racefiets, schoenen en een strak shirt. In de Franse Alpen reed hij twee weken terug nog met het oude spul. Hendrik was nog niet zo zeker van zijn zaak na de Franse uitstap. Met zijn drieen op stap en wetend dat Robert Braam binnenkort wel op komt stomen. Floor was vanavond bijna op tijd maar wel een halve minuut te laat en begon met zijn achtervolging. Samen met Robert Braam was hij snel bij de groep die steeds verder groeide. Met Vince, Joop, Piet, Iedo, Vera, Egbert Jansen, Jan Tichelaar, Gerwin, een groot peloton waarmee fors werd door gestampt.

Vince twijfelde vooraf ook nog of hij snel genoeg zou zijn en dat hebben we op het vlakke en de afdaling wel weer aan den lijve vernomen. In gestrekte galop over de Posbank kwamen we een klein busje tegen met Sil op kop en Enrico als laatste. Nog twee daar tussen maar dat kon ik zo snel niet waarnemen om aan de staart van de Wilden aan te klampen. Richting rondje Rozenbos was ik voordat we boven was ik al opgeblazen.. En vond het wel best, daarna maar een korter rondje waar ik Hendrik voor me uit zag rijden, stampend op het grote verzet. Jack kruiste als laatste van de grote groep voor me langs en zo kwam alles weer bij elkaar.

Natuurlijk geen punt om even uitgebreid bij te praten met zulk mooi weer. Ook al was de Posbank nog nat van een flinke bui eerder vanmiddag. En ja het wordt steeds complexer om veilig over de Posbank te fietsen: omgezaagde bomen, obstakels om de weg smaller te maken, hekken midden op de route. De natuurliefhebbers doen alle moeite om de wolf een veilig onderkomen te bezorgen en het wordt tijd dat NL wordt ontdaan van het gespuis in auto's, op motors en straks zullen wij ook wel aan de beurt komen. NL terug naar hoe het vroeger was met allemaal bos en onder water. Zal vast heel mooi zijn en worden.

Tot zo lang het mag en mogelijk blijven we rijden en genieten. Ook van de mooie plaatsjes en het filmpje wat Robert Braam schijnbaar achteloos maakt terwijl de rest volle bak rijdt om bij te blijven. Daarna de eindsprint in Renkum die ver voor ons plaatsvond tussen Robert en Vince en daarachter Floor. Al met al een prachtige avond en volgende week verder. De statistieken: 78 km in 2 u 25 min met 32,1 km/u gemiddeld en 62.0 km/u max. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Wilde Woensdag nog niet op vakantie

Jan Heeres 17 juli 2024 21:04

Auteur:

Je e-mailadres:

Onderwerp:

Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: