Bij de start bij Pomona was Jack zelfs een halve minuut te vroeg en dus reden we weg. Daarom kwam Hendrik ons tegemoet rijdend te laat maar sloot snel omgedraaid weer aan. Christiaan van den Berg had zich aangemeld en tussendoor nog twee tijdelijke onbekende gastrijders die ook al snel weer weg waren. Christiaan en Jolle hielden de groep wat in de gaten en bij elkaar. Zeker bij de Hemelse Berg in Oosterbeek toen Jolle zich wat liet zakken en mij op sleeptouw nam naar de groep. Later vernam dat Iedo hier ook dankbaar van mee profiteerde.
Over de Posbank had ik mijn lesje van vorige week wel geleerd met al die selectieve hekken dwars over de weg. Via nog een andere kleine afsteek kon ik me op de Emmapyramide wat in de groep handhaven. Boven aan gekomen zag ik mensen van de tweede rij zoals Harm en Jan T stiekem naar voren weg sluipen. Dan weet je (weer): dit is opletten geblazen en handelen. Harm ingehaald maar die bleek verderop water te gaan tanken. Toch maar mooi alleen doorrijden want de rest zou wel snel gaan komen in vliegende vaart zoals vorige week.
Welnu dat duurde langer en langer tot voorbij de brug bij rondje Rozenbos en toen kwam Jolle en Christiaan langs denderen. Een stukje daarachter Jack, Piet, Harm en Vince. Mooi gezelschap om de Posbank ronde mee te voltooien. Bovenaan gekomen even praten, wachten en slopen Iedo en Vince weg. Opletten en handelen want anders weet je het wel weer.
Iedo vond het wel comfortabel met zijn drieeen: dan rijdt je je eigen tempo voor een flink deel. En veilig is het ook nog met alle fietsverkeer op zo'n mooie zomeravond met ook nog drie jongemannen op het fietspad op een eenwieler aan het akrobaten waren.
Vince was sociaal en wilde na de heide wachten terwijl Iedo en ondergetekende er zeker van waren dat rest snel en hard ging komen. Dus samen verder tot aan de Renkumse meet. Want de rest kwam niet, Iedo raadpleegde onderweg zijn mobiel voor noodberichten maar die waren er ook niet. Bij de Renkumse meet hield Iedo zijn snelheid even in bij het samen oprijden en daarna al kletsend richting Wageningen.
Een mooie fietsavond en benieuwd naar hoe de rest later ook over de streep is gedenderd in Renkum.
De statistieken: 79 km in 2 u 30 min met 31,6 km/u gemiddeld en 71,2 km/u max. Volgende week weer en verder. Jan Heeres