Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

'Surviving the Tour de France' in Omniversum

Erna Meijer
07 september 2006 10:39
Afgelopen week werd ik getipt op onderstaande film, ik geef de filmtip graag aan jullie door. Wellicht goed voor een leuk uitstapje naar Den Haag?! De film draait, voor zover ik heb kunnen nagaan op de website van Omniversum, nog tot 8 oktober a.s.

'Wired to win, surviving the Tour de France'
De film (op grootbeeld in de filmkoepel van Omniversum) vertelt het verhaal van Baden Cooke en Jimmy Casper, twee professionele wielrenners die de finish van de Tour de France proberen te halen. Ze overwinnen loodzware bergetappes, storten zich in steile afdalingen en riskeren ongelukken en valpartijen. Gedurende drie weken vragen zij het uiterste van hun lichaam en geest. Ze leveren niet alleen een bloedstollende strijd met hun tegenstanders, maar vooral met zichzelf. Niet alleen hun lichaam krijgt onmenselijke krachtsinspanningen te verduren, maar de vraag komt op hoe hun hersenen deze krachtsinspanning aankunnen? 'Wired to Win, surviving the Tour de France' geeft daarop een helder antwoord. Het brein is de sturende kracht van deze topsporters en de film legt ons aan de hand van recente ontwikkelingen in de medische wereld uit hoe dat werkt. De acties en reacties van hersens en lichaam worden met behulp van de nieuwste computeranimaties helder en ronduit spectaculair in beeld gebracht. Net zo spannend als verhelderend!

Over Omniversum
Omniversum streeft ernaar om kennis over het menselijk leven, de natuur
en onze planeet op een bijzondere en indrukwekkende manier aan het
publiek door te geven, kennis die met name essentieel is voor een
duurzame samenleving.

Adres
Omniversum-theater, President Kennedylaan 5, Den Haag
[www.omniversum.nl]
Onderwerp Auteur Gepost

'Surviving the Tour de France' in Omniversum

Erna Meijer 07 september 2006 10:39



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: