Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Stukje fietsen gisteravond en stevige training vanavond als de ideale Veluweloop voorbereiding

07 september 2006 20:30
Gisteravond was er een mooi en jeugdig fietsploegje, opgehaald door Joop de Boer uit Renkum. Onderwijl sloten Piet de Groot en Harm Smit nog aan. Hier en daar wat schermutselingen maar niet echt omdat de blanke keniaan alias Rik Houwers zou zich koest houden. Toch wel sympathiek en niet asociaal ten aanzien van o.a. zus Margot. Joop sloop richting Warnsborn de weg over en weg. Rond Arnhem fietsten we in een groep richting de Posbank en daar nam Hendrik van de Beek als een echte Micheal Boogerd het heft in handen. Staand op de trappers stampte hij voor Floor van der Wilt en mij uit naar boven. Breed zwaaiend, zijn witte tanden breed lachend ontbloot en over wie de Mentjov was, werden Floor en ik het niet eens. Na de afdaling nam Piet de Groot het heft in handen en kon ik tot halverwege bij blijven. Bij de onvermijdelijke versnelling moest ik passen en reden de echt sterken weg, ook de keniaan en geloof ik ook de voetbalvriend van Janbert Aarnink. Bovengekomen stond Mark Ooijevaar ons al op te wachten. Hij had de eerdere groep met o.a. Peter Vlaar al laten rijden en was alleen het lusje gaan doen.

Over de heide werd aardig door gerosd en op daarna brak de blanke keniaan zijn belofte: hij ging asociaal hard rijden en het peleton werd langgerekt. Als hij echt zijn best gaat doen, rijdt hij volgens mij zo iedereen uit zijn wiel. Langs het spoor matigden Janbert en ik het tempo wat en op weg naar Renkum plaatste Mark een jump met zijn rode achterlicht als baken vooruit. Toch niet zo explosief en heftig, hij bleef aan het elastiek en toen ging Harm het gat maar dichtrijden. Vervolgens nog wat schermutselingen en dacht ik er goed aan te doen het wiel van Hendrik maar eens te proberen. Toen Piet en Rik er vandoor gingen, brulde Hendrik dat Harm aan de kant moest gaan, maar was hij veel te laat om ook nog maar iets in de buurt te komen. Wie er won, Lucas Goense was er geloof ik ook nog bij, zat ik niet. In elk geval royaal voor donker thuis: 66 km, 32,6 km/u gemiddeld in iets meer dan twee uur.
Hendrik sprak de blanke keniaan nog eens vermanend toe over zijn snelle fietsgedrag en herinnerde hem er aan dat hij/wij vroeger wel op Rik wachten als hij er af waaide. Niet dat dat indruk maakte, Rik had eerder zus Margot al terug gebracht naar de groep. Zou Hendrik dan nu toch echt oud worden zoals Rudolf Barkhuijsen dat vorige week mompelde?

Hedenavond nam Coen Beaujon een avondje vrij en dat hebben we geweten. De fietsrit van gisteravond zat bij iedereen toch nog flink in de benen. Henk van Aggelen zijn indeling van de training is vlot inlopen en dan direct de kern: 4x 3 min zware kracht sprongen. Vooral de fietsers hadden het moeilijk. Na afloop hiervan nog een cooling down wat aan het begin van de training warming up wordt genoemd. Echt snel zijn de Veluwelopers er niet van geworden, maar ja nog twee dagen rust en dan zijn weer als nieuw.

Tot zover, Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Stukje fietsen gisteravond en stevige training vanavond als de ideale Veluweloop voorbereiding

Jan Heeres 07 september 2006 20:30



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: