Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Haastige C2 avond van vijftig ronden

15 november 2015 22:18
Vanavond was het haasten: Jurgen Meijer kwam aangefietst 'Jan, de C3 is al klaar'. Manoek Vrieling dacht mee 'Jan, je moet je bij de jury nog even melden'. En was er hulp genoeg. Scheidsrechter Wim Westerveld breidde de wedstrijd met tien ronden uit naar vijftig en Nick Aafjes trok bij de loze ronde de groep al direct uit elkaar. Een voorbode van een haastige wedstrijd en dat klopte. Het viel niet echt meer stil, zeker toen een kopgroep met Hans Spil, Jan Westveen, Gerard Sluis en .... op 200-300 m kwam.

De grote groep liet het er niet bij zitten en zo bleef het tempo hoog. In het peloton wat valpartijen, schaatsers die het tempo te machtig werd en dat overkwam mij bij ronde 30 ook. Even overeind, plan bedenken en dat leek mij aansluiten bij de viermans kopgroep. Echter zij denderden zo hard over mee heen, dus laat maar.

Wat later viel de aanstichter van die hoge snelheid, Hans Spil en Gerard Sluis ging er over heen. Ondertussen kwam een tweede groep langszij met Robert Profittlich en daar kon ik wel (even) bij mee. Een paar ronden en toen was ik zo gesloopt dat ik het peloton ook moest laten lopen.

Ondertussen was de eerste kopgroep met Jen Westveen weer terug gevallen in en ook de Profittlich groep. Jan Tichelaar miste dit en gokte op vijf ronden minder. Hij ging er met Robert Profittlich vandoor en die liet hem op kop knokken. Echter de bel kwam niet, Jan gesloopt en Robert niet weg.

Toen was ik al van het ijs. Klaas van de Berg reed zuinig in de groep en op het laatst wat op kop. Nick Aafjes stond al langs de kant en vijf ronden voor het einde mocht ik ook stoppen.

Geen idee van de einduitslag en hopelijk laat Ab Hoogland morgen de C2 papieren uitslag even op het prikbord hangen. Dan kunnen we nog even zien hoe het is geeindigd. Volgende week zondag zesbanen en dus vrij voor C2-3-4.

Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Haastige C2 avond van vijftig ronden

Jan Heeres 15 november 2015 22:18

Re: Haastige C2 avond van vijftig ronden

Robert G 15 november 2015 22:34

Re: Haastige C2 avond van vijftig ronden

Jolle 16 november 2015 08:54

ondertussen in Hoorn

Harm 16 november 2015 17:39

Hiltjes marathon doorbraak

Harm de Trainer 22 november 2015 12:44



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: