Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Peter van der Pol wint na ruim 80 ronden de C1

09 januari 2005 23:14
Vanavond was het stormachtig tijdens de 40 ronden C2 gevolgd door een zelfde aantal voor de C1. Dat weerhield echter de echte cracks niet om het peleton een of meer keren te dubbelen. In de C2 gebeurde dat door 5-6 man en als beloning mochten ze nog vijf ronden extra. In de eindsprint won Robert Profittlich en dat was zijn tweede winst in twee weekeinden. Knappe prestatie. Ik hoorde tijdens de laatste 40 ronden de speaker nog zeggen dat Robert Huiting als 9e was geeindigd in de C2. Flip van Leeuwe reed in het peleton mee, sleurde aan het eind nog een tijdje op kop en finishte midden in het peleton.

Tijdens de lange C2 wedstrijd werd dus ondanks die ontsnappingen redelijk vlot doorgereden. Zeker gezien de harde wind zakte het tempo niet echt weg. Na 37 ronden hoorde ik achter me een harde knal en wist dat dat Jan Tichelaar uit Nijkerk zou kunnen zijn. Hij vocht zich weer terug en kon extra profiteren van de vijf ronden 'rust' voor de C1.

Toen de lange C1 rit en direct was duidelijk dat er mannen weg gingen rijden. Op zeker moment waren er zes weg en die bleven dan ook op jacht naar het peleton. Maar dat liet het er niet direct bij zitten. Inmiddels waren de eerste C1 afvallers al talrijk en miste ik ook al twee rondjes. Een derde ronde dreigde maar ik kon aansluiten bij de kopgroep en lifte mee naar het peleton. Jolle Landman, Jan Tichelaar en nogal wat anderen gingen al naar de kant.

De kopgroep met o.a. Fred van de Tempel, Peter van der Pol, Gerard Sluis, Robert Gazenbeek en Michel de Brauw bleef lang onrustig. Dan die weer en dan weer een ander. Vijf ronden voor het einde kregen de achterblijvers waaronder ik het bevel om het ijs te verlaten. Rudy Tissing, met twee ronden achterstand nodigde me uit voor een eindsprint. Naast elkaar reden we over de streep. Daarna het echte werk waarbij Edwin Roetman uit het restant van het peleton ontsnapte en 8e werd.

Daarna kon de kopgroep nog vijf rondjes extra. Fred probeerde direct weg te komen, maar dat slaagde niet. Met nog drie ronden te gaan werd het ijs Peter van der Pol te heet onder de schaatsen. Hij smeerde hem en de rest stond er bij en keek er na. Uiteindelijk kwam Robert Gazenbeek toch in beweging om op zijn bekende manier in 1-2 ronden het gat te dichten. De rest vond het wel best en lieten hem werken. Peter hield stand en won mooi. In de eindsprint van Robert, Fred en Gerard was onduidelijk wie 2, 3 of 4 was geworden. In de kleedkamer wisten de mannen het zelf ook niet.

In de C3 reed Peter Vlaar bekeken. Ook hier een dappere SVU strijder die eerst in gezelschap en later alleen het hele peleton dubbelde. En dat is dubbel knap want ook vanavond waren zijn SVU maten hem soms erg behulpzaam om wat extra gas te geven op kop van de groep. Dan begrepen ze tijdelijk het ploegenspel weer even en verlaagden de snelheid. Peter wachtte op zijn bekende manier en sprintte buitenom naar een derde plaats in het peleton, dus 4e in de wedstrijd. Marjan Koersel man reed ook bekeken achterin mee maar schoof in de laatste ronden flink naar voren. Uiteindelijk kwam ze bij de eerste 20.

Maarten Nielandt had goede ideen in de C4, tot de laatste bocht. Op de derde plaats was hij toen hij onderuit werd gehaald. Zonde want gezien zijn kracht had hij zich op het laatste rechte stuk voorin weten te handhaven.

Een mooie marathon avond, volgende week vanwege het vijfbanen toernooi niet, maar dan zijn de Gelderse marathonkampioenschappen in Deventer een mooi alternatief.

Onderwerp Auteur Gepost

Peter van der Pol wint na ruim 80 ronden de C1

jan heeres 09 januari 2005 23:14

Re: Peter van der Pol wint na ruim 80 ronden de C1

Floris Zijlstra 11 januari 2005 08:20

Re: Peter van der Pol wint na ruim 80 ronden de C1

jan heeres 11 januari 2005 08:47

Re: Peter van der Pol wint na ruim 80 ronden de C1

De geintresseerde 12 januari 2005 07:51

Re: Peter van der Pol wint na ruim 80 ronden de C1

Floris 12 januari 2005 17:15



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: