Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

regiokampioenschappen

Willemiek
11 januari 2005 15:47
Dit weekend was het zover de regiokampioenschappen. (voor de mensen die niet weten wat dit zijn: de regiokampioenschappen zijn selectiewedstrijden voor het NK. Er wordt er een in noord nederland gehouden en een in zuid nederland. De eerste twee van het klassement en de eerste twee van de drie km plaatsen zich direct voor het NK en er gaan nog 10 mensen uit beide regio's (dus samen 20) naar de landelijke selectie. Op de landelijke selectie wordt gestreden om de laatste plekken voor het NK)

Zaterdag reed ik in Breda. Gelukkig is deze baan grotendeels overdekt zodat ik niet zoveel last van de wind had. De 500 meter ging na lang stilstaan bij de start in 45.4. Wat voor mij best redelijk is, jammer genoeg rijden die andere meiden flink sneller.
Ik had dus wat goed te maken op de 1500 m. Het ijs was lekker aangeslagen dus dat was in mijn voordeel. Ik opende snel 29 heel laag. Helaas was mijn tegenstandster nog iets sneller waardoor ik iets in moest houden om niet lastig uit te komen op de kruising. De eerste ronde ging ondanks dat toch in 34,3. Daarna volgde een ronde 36,1 en ik kwam uit op 2.17,7. Voor mijn doen had ik schandalig veel verval maar de eindtijd was goed. Met een 16de plek op de 500 meter en een 11de plek op de 1500 stond ik na dag 1 op de 13de plek. Dit zou genoeg kunnen zijn voor plaatsing voor de landelijke selectie.

Zondag was de wedstrijd in Alkmaar. Deze baan is minder overdekt en ik had dus meer last van de wind. Ik begon redelijk voortvarend op de 3 km met een opening 21.7 en een rondje 36,3. Ik begon toen gelijk de wind te voelen en zakte naar 38.3. Na nog een rondje 38 volgde een een rondje 39 laag. Ik kon helaas niet onder de 40 sec blijven en de laatste 3 rondes werden 40tigers. Ik kwam uit op 4.56,3. Best een nette tijd. Een meisje had de bochten afgesneden waardoor ze uit de uitslag werd gehaald. Aan het eind van het weekend ben ik dus 12de geworden met een dikkke kans dat ik me geplaatst heb voor het landelijk.

Mark heeft dit weekend ook gereden, maar hij mag zelf even vertellen over de wonderlijke opbouw van zijn drie km.
Onderwerp Auteur Gepost

regiokampioenschappen

Willemiek 11 januari 2005 15:47

Re: regiokampioenschappen

jan heeres 11 januari 2005 20:01

Re: regiokampioenschappen

Robert 11 januari 2005 22:31

Re: regiokampioenschappen

de vader 11 januari 2005 23:33

Re: regiokampioenschappen

Daan Goense 12 januari 2005 17:41



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: