Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

verhaaltje

Willemiek
17 januari 2005 15:16
Gisteren vond in Haarlem het gewestelijk kampioenschap allround voor neosenioren en senioren. Van STW reden Robert Braam, Christiaan(beetje STW) en ik.
Dames gaan eerst dus ik mocht als eerste aan de bak. Na een opening van 11.9 kwam ik uit op 45.8. Geen superslechte tijd maar ook niet echt goed. (het was nog ff stressen voor de start want ik trok mijn veter kapot.) Robert reed een mooie rit tegen Remco Kroon. Opening 10.1 en een eindtijd van 39,3. Volgens mij werd hij met deze tijd tweede achter Jarno Meijer.
Christiaan reed een mooie rit en kwam uit op 42,1.

Tijdens de 1500 meter was de wind nog niet gaan liggen, dus het werd een pittige rit. Ik reed tegen Janneke Winkel. Zij reed vorige week nog ruim 5 sec sneller dan ik, dus ik verwachtte haar na de start niet meer te zien. Alleen na 800 meter kwam ik haar weer tegen. Zij ingestort ik net snelheid aan het opbouwen. Helaas zat ze precies naast me en moest ik haar voor laten gaan. Met 0,0 snelheid de buitenbocht in en beginnen met de eindsprint. Op de streep was ze 0,01 sec sneller dan ik en won daarmee het brond op de 1500 meter.(argggggggggggggggg!!!!!!)

Robert zijn rit heb ik gemist, maar papa zei dat hij 2 blank had gereden. Gezien de wind was dat echt een superprestatie. Ik geloof dat alleen Jarno Meijer sneller was met 1.59.

Christiaan deed heel erg zijn best op de 1500 meter. Helaas is hij wat licht en heeft daardoor wat meer last van de wind. Hij kwam toch 2.09 wat in het veld een knappe tijd was.

Tja en toen stond ik vierde in het klassement. En dat betekent...............
Een drie kilometer. Ik heb nog nooit eerder de laatste afstand op het gewestelijk kampioenschap gehaald.
Ik was nog behoorlijk kwaad van de wissel op de 1500 meter dit was achteraf gezien wel prettig want daardoor voelde ik mijn benen niet. Mij tegenstandster had zich afgemeld, dus ik reed alleen. De tactiek van tegen de wind in versnellen en met wind mee lange slagen pakte goed uit. Ik kwam uit op 5.01, de tweede tijd.

Robert reed ook een afsluitende drieduizend meter. Hij moest Jarno Meijer op een gegeven ogenblik laten gaan maar lag goed op schema voor de tweede plek. Helaas viel hij bij de laatste wissel. Hij stond heel snel op om af te sprinten, daar waren zijn benen alleen niet op voorbereid en hij kwam nog een keer in aanraking met het ijs. Hij heeft zijn rit nog redelijk fel afgemaakt maar het was niet genoeg meer voor het podium.

Christiaan had de laatste afstand net niet gehaald, helaas.

En toen was het wachten op de prijsuitreiking die op tien uur plaatsvond. Met een mooie beker een bos bloemen en ook nog een zilveren medaille op de 3000 meter, ging ik voldaan weg uit Haarlem.
Onderwerp Auteur Gepost

Gewestelijk Kampioenschap

Willemiek 16 januari 2005 22:29

Re: Gewestelijk Kampioenschap

jan heeres 17 januari 2005 06:31

Re: Gewestelijk Kampioenschap

Willemiek 17 januari 2005 14:13

verhaaltje

Willemiek 17 januari 2005 15:16

Re: verhaaltje

de trotse vader 17 januari 2005 18:09

Re: verhaaltje

ineke sahuleka 23 januari 2005 12:56

Re: hier de tussenstand

Mark 23 januari 2005 16:33



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: