Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

landelijke selectie

Willemiek
24 januari 2005 17:31
Dit weekend was het zover, de landelijke selectie in Groningen. Op zaterdag middag ben ik met Christiaan en coach Willem naar Groningen vertrokken voor een 500 m en een 1500 m.
tijdens de 500 m bleek al vrij snel dat we met een hele strenge starter te maken hadden, hij wachte lang en elke beweging hoe klein ook resulteerde in een valse start. In de 12 ritten voor mij was geen enkele rit in een keer goed weg en zijn er volgens mij twee uitgeschoten. Ik stond hierdoor redelijk gespannen aan de start. Mijn rit mocht ook niet in een keer weg, mijn tegenstandster zou te snel inzakken. Dus voor de tweede keer naar de start. Lang wachten............ En toen eindelijk weg! Ik had een goede opening van 11,9 en met een paar misslagen kwam ik uit op 44,84. Een nieuw pr. Op de 1500 reed ik tegen Riette Wennemars en zoals de naam al doet vermoeden kan die meid sprinten. Ik startte in de binnenbaan en moest hard opschieten om haar voor te blijven op de kruising. Dit lukte, alllen reed ik iets te gehaast waardoor de verzuring al na 700 meter toesloeg. Na een dramatische laatste ronde kwam ik uit op 2.18,14. Niet echt slecht, maar het had beter gemoeten.
Op zondag ging ik samen met mijn vader op weg naar Groningen, waar het aan het begin van de avond al begon met sneeuwen. Gelukkig is Groningen een overdekte baan. Ik zat in de eerste rit van de dames neo en precies na de dweil. De strategie was om hard te openen en het tweede rondje ook nog te versnellen en daarna de race vlak uit proberen te rijden. Dit is redelijk gelukt en ik kwam uit op 4.49,22. Dit is mijn tweede seizoenstijd en het was de negende tijd van de dames neo. Een mooie afsluiting van het weekend dus.
Over alle afstanden ben ik 18de geworden en plaatsing voor het NK zit er dus niet in, maar misschien gaat het volgend jaar beter

Onderwerp Auteur Gepost

landelijke selectie

Willemiek 24 januari 2005 17:31

Re: landelijke selectie

Jolle 24 januari 2005 20:38



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: