Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Floris Zijlstra 2e bij de C2 en Peter Vlaar 10e bij de C3

06 februari 2005 23:43
Dat waren de resultaten van een marathonavond, maar er gebeurde natuurlijk nog veel meer. In een nog redelijk groot C3 peleton had Rick Houwers pech dat hij na ca. 8 rondjes viel en op het hout schoof. Zonde want hij reed ogenschijnlijk zo ontspannen mee aan de buitenkant. Even wachten, de wonden wat likken en toen haakte hij achter een kopgroepje van drie man aan. Daarvoor probeerde hij de echte koploper nog bij te houden, maar die was toch echt een maatje te groot. In de achtervolgende kopgroep van drie deed hij net wat teveel kopwerk. Toen ze allemaal afzonderlijk versnelden, betaalde hij daarvoor de tol. De groep spatte uit elkaar en afzonderlijk haalden ze het peleton in. Als derde kwam Rik weer terug zonder een rondje achterstand.
In de eindsprint kwam Peter Vlaar op zijn bekende wijze tot de 6e plaats en werd dus overall 10e in de uitslag.

Daarna 45 ronden C2 en ze hadden er zin in. Eentje dubbelde het peleton en ook Floris Zijlstra had een ijverige bui. Hij reed vanaf 20 ronden voor het einde tot de finish eerst met zijn tweeen en later alleen voor het peleton uit. Dat leverde hem een knappe 2e plaats op.

Vervolgens 35 C1 ronden en daar was ook een dappere strijder die het peleton knap dubbelde en dus later won. Gerard Sluijs wilde na zijn 3 km van vanmiddag nog wel wat rijden. Ook hij reed ca. 20 ronden voor het peleton uit zonder ooit bij de staart te kunnen aanpikken. Net als Floris werd hij knap 2e, maar dan in de C1.
Floor van der Wilt reed halverwege de rit een paar rondjes op kop maar moest er toen toch echt helemaal vanaf. Wat aan zijn veters sleutelen en vervolgens reed hij weer een tijdje mee. Beter deed Nijkerker Jan Tichelaar: hij bleef tot 3-4 ronden voor het einde in het peleton en kon nog net voor de afsprintende meute de finish halen. Zelf had ik al 3-4x moeten passen want er werd met een kleiner peleton wel in een strak tempo door gereden. Dus niet zo heel erg goed.

Vanmiddag waren er nog een 3 km en een 5 km. Ralp Meijer finishte in 4.55, begon aardig maar de laatste rondjes waren boven de 40. Daarna Henk Aarnink met een vergelijkbaar verhaal: 4.54 en dat was wel een PR van 12 sec. Nijkerker Jan Tichelaar reed 4.54 en vervolgens mijn 5 km. Het ijs leek goed, weinig tot geen wind, mooi weer, goed humeur en moraal. Bovendien een leuke tegenstandster die ook rond de 8.14 zou zitten. Dus alle ingredienten voor een PR waren aanwezig.

Maaaar de opening was al niet best (23,4) terwijl ik toch echt mijn best wel deed. Als ook de eerste ronde van 38,6 terwijl ik weer onder Ilse Hoogland door kwam in de binnenbocht. Vervolgens nog een 39,7 en toen wist ik het: dit wordt niks. Nog een paar 40-ers, een 41-er, 42-er en Ilse reed weg. Maar daar kwam Jan Westveen (8.03) uit het achterveld op dagen en daar was ik wel blij mee. Vooraf had ik besloten dat hij niet langszij mocht komen, maar nu hij er was, deed me dat goed. Terug naar rondjes 40 laag en zie hier vlot klauterde ik naar voren. Ook verwachte ik Rudy Tisseling nog maar die kwam niet verder dan 8.20. Ilse Hoogland stortte in de laatste twee ronden in en finishte met 8.37. Ikzelf met 8.30 en dat was weer goed waardeloos. Maar ja het kan niet altijd feest zijn, volgende keer in Thialf beter.

Een lange schaatsmiddag en avond, met matige, slechte resultaten maar verder wel goed. Volgende week niet en op zaterdag 12 maart is 's avonds de laatste wedstrijd. Dan ook nummer inleveren om het statiegeld terug te vangen. Zondag 13 maart is er dus geen marathon.

Onderwerp Auteur Gepost

Floris Zijlstra 2e bij de C2 en Peter Vlaar 10e bij de C3

jan heeres 06 februari 2005 23:43



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: