Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

11steden 85

15 februari 2005 21:13
Wie heeft er een schotel waarmee Friesland te ontvangen is en kan dit programma voor mij opnemen? Mijn ouders hebben toen de hele dag tevergeefs voor de televisie gezeten. Ik was onherkenbaar want ik had een geleende muts op. Video hadden we nog niet in die dagen.

Zondag 20 feb 13:30 uur Nederland 1
Omrop Frysl?n (Omroep Friesland) zendt komende zondag het eerste deel uit van de Elfstedentocht 1985.
Maandag 21 februari is het op de kop af 20 jaar geleden dat er - voor het eerst sinds 1963 - weer een Elfstedentocht werd gereden.

De tocht van 1985 was de eerste die live werd uitgezonden op radio en televisie: het was een van de grootste televisieklussen uit de geschiedenis van de omroep.

Maar liefst 325 man stonden met 41 camera's langs de route, 22 straalzenders zorgden ervoor dat de beelden in Hilversum aankwamen. Zondagmiddag en volgende week zondag kijkt Omrop Frysl?n met allerlei betrokkenen, zoals Mart Smeets en ijsmeester Henk Kroes, terug op deze historische tocht. Historisch ook omdat Evert van Benthem met 6 uur en 47 minuten de snelste tijd reed. Een jaar later zou hij weer winnen.

Onderwerp Auteur Gepost

11steden 85

Floor 15 februari 2005 21:13

Re: 11steden 85

Mark 15 februari 2005 21:26



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: