Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Gruno Bokaal

Willemiek
28 februari 2005 16:51
Afgelopen vrijdag werd ik door Serv gebeld met de vraag of ik dit weekend in Groningen de VPZ-Grunobokaal wilde rijden. Marleen Geuzendam had een blessure opgelopen en ze hadden nog een derde rijdster nodig om het gelderse team compleet te maken. Na overleg met het thuisfront en liefje besloten dat ik zo'n buitenkansje niet kon laten lopen.

Zaterdag reed ik in stoer Gelders pak (met zo'n bivakmuts) in Groningen rond. Voor de 500 meter maakte ik nogal een blunder. Ik had het pak verkeerd om aan! (ik had er niet bij stilgestaan dat de rits ook op de rug kan zitten) Iedereen ff lachen voor de start. De opening was ietwat aan de trage kant met 12.0 maar de bocht een de kruising liepen heel goed. Helaas maakte ik bij het ingaan van de bocht een gigantische misslag en kwam de ijsvloer gevaarlijk dichtbij. Ik kwam tot een tijd van 45.27.
0.07 seconde langzamer dan mijn tegenstandster Ilse Hoogland. (zij was de reserve rijdster van NH-Utrecht)

Een paar uurtjes later reed ik de 3000 meter. IK begon redelijk voorspoedig met een opening van 21,4 en een rondje van 35.3. Via een rondje 36, een paar 37ers, een 38er en een 39er kwam ik uit op 4.44.18. Een PR van ruim 2 sec!
Hier ben ik uiteraard heel blij mee. In Heerenveen straks in maart moet ik toch nog proberen om het verval iets te beperken.
Na dag een stond ik 26ste van de 32 en boven 2 van de 3 rijdsters uit NH-Utrecht

Zondag stond de 1500 meter op het programma en voor de 12 snelste van het klassement een 5000 meter.
Ik reed alleen de 1500 meter. Janneke Winkel was mijn tegenstandster. Ik wilde niet dat ze over me heen startte, dus was mijn opening heel snel: 28,6. (mijn snelste opening hiervoor was 29,1) Hierna volgde een rondje 33,8 en toen was ik een beetje op. Met een rondje 36,0 3n een rondje 37,7 kwam ik nog net onder mijn pr uit. 2.16.15 (was 2.16,26) Janneke reed net iets sneller met 2.15,36 en passeerde me daarmee in het klassement. Uiteindelijk ben ik 27ste geworden en daar ben ik best trots op.

Na de 1500 meter dames volgde de 1500 meter heren. Hier konden we kijken naar een heel mooi duel tussen Ritsma en Van der Rijst. Van der Rijst kwam in de laatste binnenbocht er heel mooi onderdoor zetten en won de 1500 meter.

Het was een heel mooi toernooi met heel veel jury, blokjesterugleggers, enkele ritten, een echt startpistool en Jan Niejenhuis als scheidsrechter.
Ik heb er echt van genoten.

Onderwerp Auteur Gepost

Gruno Bokaal

Willemiek 28 februari 2005 16:51



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: