Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

langlaufen

03 maart 2005 19:20
Vandaag viel er uitstekend te langlaufen. In het arboretum heb ik een loipe uitgezet, die overigens door wandelaars wordt aangetast. Hier valt ook 'savonds goed te laufen, vanwege de brede zones en de weinige obstakels. Het merendeel van de loipe ligt opgrasvelden of op brede paden.
Vroeger deed ik die loipe binnen 6 minuten, nu heb ik 9 min 30 nodig.
Voor wachsadvies: vandaag niet moeilijk vanwege de constante temperatuur en vrij goede sneeuw. Normale afzetwachs (0 tot+2) of (-1 tot +3) was vandaag prima.
Ik schat dat het morgen moeilijker is.
Schubbenskies zijn wellicht voor de meesten te preferen.

Het bos van de Oostereng en ONO biedt ook goede mogelijkheden.
Heb er nog geen doorgaande goede loipe kunnen maken. Er zijn stukken goed, maar er zijn ook paden met weinig sneeuw (donker bos). Temperatuur in het bos wisselt en dus is het moeilijk met wachsskies, vooral als er geen geprepareerde loipe is. Met schubben loop je de minste risico's.
Veel plezier!
Leffert
Onderwerp Auteur Gepost

langlaufen

leffert 03 maart 2005 19:20

Re: langlaufen

mark 03 maart 2005 20:12

Re: Materiaalgebrek?

Wijf 03 maart 2005 21:16

Re: langlaufen

leffert 03 maart 2005 22:47



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: