Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Massasprint met Hellingproof rijders in Renkum

Jolle
30 juni 2022 07:53
Hallo Jan,

Het was een echte zomeravondfietstocht gisteravond. Soms een beetje sloom. Op andere momenten stevig met goed opgewarmde spieren,

Onze NK-deelnemer Braam kwam ook nog even buurten en deed een forse steigerung richting Renkum waarna iedereen al op apegapen lag De aanstichter van dit onheil verontschuldigde zich daarmee meermaals. Zeker omdat hij voor de Boersberg afdraaide om de benen rust te geven voor een volgende echte training.

Aan het eind van de riit was de situatie wel heel anders dan ik bij jou lees. Wij hadden eerder Casper Helling als Hellingproof-trainer al op de Posbank gespot. Voor ons uit waren zij naar Wolfheze gereden waar Casper de hele groep op de parkeerplaats net over het spoor had gezet.

Mijn inschatting is dat hij daar de recreatieve fietsers een voor een los had gelaten om een soort tijdritje over het fietspad langs het spoor en dan over de Telefoonweg naar Renkum te laten rijden. De wedstrijdrijders zijn daarna achter ons los gelaten met als opdracht een finale te rijden. Full gas en dan sprinten. Deze groep raasde ons dus voorbij waarna wij in het wiel doken.

Dat probeerde ook Hendrik die daarvoor bij de Bus had gezegevierd (als dat kan als zwartrijder), maar het snelheidsverschil met de jongemannen van Hellingproof was zo groot dat hij niet in het zog kon komen.

Ondertussen begon Iedo links langs de groep op te schuiven met Vince in zijn wiel en ik daar achter. Op het moment dat de streep naderde voelde ik wel dat mijn benen leeg begonnen te raken met bij 180km op de teller. Ik was ook op de fiets naar het werk geweest. Het was immers mooi weer en de boeren blokkeren tot nu toe geen fietspaden. Zo had ik meer zekerheid de Wilde Woensdag te halen dan met de auto. Met de leeg rakende benen ben ik er maar langs geknald en Vince kon zo nog een klein stukje profiteren en versnelde daarna eerder dan de Hellingproofers waar enkelen leken te zijn aangewezen als gangmaker of lead out man en de aangewezen sprinters gilden dat ze er llinks of rechts langs wilden. Dat ging niet meer gebeuren. Vince was vertrokken en hield zijn voorsprong. Erg leuk zo'n spierballengevechtje met een ander clubje. En ook de snelheid van zo'n grotere groep die volle bak gaat is een fijne ervaring.

Volgende week nog een keer voordat mijn vakantie aanbreekt.

Groet, Jolle
Onderwerp Auteur Gepost

Massasprint met Hellingproof rijders in Renkum

Jan Heeres 30 juni 2022 06:19

Re: Massasprint met Hellingproof rijders in Renkum

Jolle 30 juni 2022 07:53



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: