Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Vera als eerste in Renkum en dankbaar dat overeind bleef

10 augustus 2022 21:51
Na een lange kopbeurt van Sander hadden Joop en ondergetekende geen behoefte om te proberen daarover heen te gaan. Uitgezonderd Vera en dat was in orde. Zeker gezien de zwieper die ze eerder had gemaakt en toch op wielen bleef.

Bij de start vertelde Robert Braam blij dat hij momenteel geen trainingsprogramma heeft. Samen met Jolle zetten ze de sokken er direct in. Jack en ondergetekende vonden het wel best en reden lange stukken met zijn tweeen een stukje achter het duo aan. Later kwamen Joop, Iedo en Vera er bij en zo was er een mooi peloton op weg naar de Posbank. Aanvankelijk lukte het het drietal om bij het snelle duo aan te sluiten. Jack en ondergetekende dieselden daar wat achteraan. Soms werd er even gewacht maar direct daarna weer gas en wegwezen maar.

Bij Rozendaal, de Posbank meldde Iedo verder te gaan in zijn eigen tempo en bij de Posbank omhoog reden Joop en Vera als duo en daarachter Jack en ondergetekende. Boven was besloten om extra water bij het restaurant te gaan halen. Maar ja als jezelf met twee volle bidons van huis gaat, moet dan wel genoeg zijn voor dik twee uur fietsen. Het leek me niet verkeerd om door te rijden en zo wat voorsprong te hebben voor rondje Rozenbos.

Mooi om ook nog even wat van de bloeiende heide te genieten. Voordat ik onder de brug door reed, haalden Robert en Jolle me al in. Een stukje verder op waren Joop en Sander er ook al weer. Samen verder naar lusje extra en omhoog waren Joop en Sander een maatje te groot. Boven gekomen nog even wachten op Jack en Iedo die beiden ook het volledige programma reden.

Daarna volle bak richting Wageningen en bij het verlaten van de heide waren er scheuren in de groep en tijd om achterom te kijken was er niet bij. Er werd door redelijk spontaan kop gewisseld en toen ik links Vera van haar kopbeurt wilde aflossen, verwachte dat iemand rechts zou passeren. Haar stuur en arm raakte mijn zadel en heup terwijl we op volle snelheid reden. Een gil van schrik en ik vreesde dat een doffe klap zou volgen. Gelukkig bleef het oorverdovend stil, Vera had haar stuur toch heel goed vast en wist het evenwicht en ook snelheid te houden.

Tja dat zou echt zonde zijn geweest, zo'n klap op het asfalt. Zeker omdat ze zo verdienstelijk op de racefiets zit, steeds flink voorzichtig is en schadevrij. Al die oude grijze mannen, waarmee ze fietst, hebben allemaal wel zoveel scheuren en krassen. Natuurlijk is vallen voor niemand goed en gewenst en dankbaar dat Vera dat vanavond bespaard bleef.
Daarna liet Iedo zich zakken om Jack op te wachten want die was op de heide er vanaf gewaaid.

Het was een warme avond met verder niet zoveel auto en fietsverkeer, ook over de bloeiende Posbank. De statistieken: 79 km in 2.27 uur met 32,2 km/u gemiddeld en 67,5 km/u max. Volgende week weer verder. Jan Heeres.
Onderwerp Auteur Gepost

Vera als eerste in Renkum en dankbaar dat overeind bleef

Jan Heeres 10 augustus 2022 21:51

Re: Vera als eerste in Renkum en dankbaar dat overeind bleef

Jolle 11 augustus 2022 06:27

Re: Vera als eerste in Renkum en dankbaar dat overeind bleef

Sander 11 augustus 2022 10:59



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: