Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Vakanties verbieden en Joop de Boer als eerste in Renkum

03 augustus 2023 06:38
Gisteravond was weer zo'n avond: gaan we wel of niet racefietsen, wie gaan er nog meer mee, blijft het enigszins droog of toch veel regen?
Allemaal vragen die een ieder voor zichzelf het beste kan oplossen. De Bus app groep was duidelijk: niet fietsen want het is veel te nat en te koud. Dus ging initiatiefnemer Jan Knecht toch in zijn eentje op pad.
Bij de Wilden is het altijd even afwachten wie wel of niet. Dinsdagavond voorspelde Buienradar al regen die niet kwam en daarom ging ik naar Wageningen voor de Wilde Woensdag met een kans dat het solofietsen ging worden zo midden in de vakantietijd. Na een flinke bui in Wageningen rond 18 uur op weg naar het Pomona vertrekpunt om eens te zien wie wel/niet. Vooraf nog een leuke flits ontmoeting met een STW'ster op weg naar het winkelcentrum en daarna maar solo op pad. Een hele kunst om Wageningen uit te komen en ja hoor: bij Nol in het Bosch stonden Vera en Joop te wachten. Dat is mooi en goed passend fietsgezelschap en een garantie voor een flinke snelheid.

Bij de Hemelse Berg Oosterbeek zagen we Jan Knecht bij de rotonde linksaf terug naar Wageningen fietsen = een korte solo tocht. Daarna verder waarbij Vera de sprint omhoog er weer flink in had bij Warnsborn, in Arnhem en op de Posbank en Joop heeft daar wel antwoord op. Ondergetekende niet na alle vakantieweken en het missen van (te) veel woensdagavonden. Daarom de oproep om vanaf nu vakanties te verbieden want je gaat er alleen maar langzamer van racefietsen.

Het tweede deel van de Posbank met rondje Rozenbos en lusje extra laat Vera aan zich voorbij gaan en dus samen met Joop op pad. Dan wordt er wat rustiger, gelijkmatiger gereden. Dan konden mijn vakantie benen wat beter verteren en zo kwamen we samen vlot rond.
Op de terugweg naar Renkum, Wageningen een goede samenwerking waarbij ondergetekende zo af en toe een beurt moest overslaan om niet uit het wiel te worden gereden. Onderweg op de heide nog een Yak koe langs het fietspad die we met respect voorzichtig passeerden.

Wat onderweg opviel was dat de weg grotendeels droog was en dat het pas in Wageningen weer wat begon te regenen. Natuurlijk door alle opspattende modder en water uit plassen werd je er niet schoner van. Maar daarvoor hebben we een Miele in huis. Bij aankomt bleken mijn sokken nog droog te zijn. En daarmee kregen de Buienradar kijkers = thuis blijvers weer eens ongelijk. Net zoals mijn vader vroeger altijd zei: 'wie naar de lucht kijkt, zal nooit maaien'.
De statistieken: 80 km in 2.43 uur met 29,5 km/u gemiddeld en 59,5 km/u max. Volgende week verder en dan zal het weer droog zijn.
In elk geval door Joop en Vera zijn mijn vakantiebenen flink opgeknapt en zit er hopelijk weer meer tempo hardheid in. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

Vakanties verbieden en Joop de Boer als eerste in Renkum

Jan Heeres 03 augustus 2023 06:38



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: