Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Marathon spits is er in Utrecht vanaf

01 oktober 2023 20:27
vanavond mochten we weer op het kunstijs in Utrecht. Een binnenbocht met pylonen omdat de zomerzon toch nog wel sterk is maar ruimte genoeg voor de relatief kleine pelotonnetjes voor twee oefen zondagavonden. In de C4 geen STW vertegenwoordiging en daarna direct 20 ronden C3 met Johan en Ids Crebas en ondergetekende. Johan kon zich goed voorin handhaven en bij Ids was nog ca. 10 ronden de benzine op. Ondergetekende stapte voor het eerst op het ijs en meende toch echt zijn schaatsen goed geslepen opgeruimd te hebben. Het eerste rondje draaiden ze alle kanten uit en leek controle onmogelijk. Na 5-6 inrij rondjes achter Gerrit Roodhart bleek dat toch best mee te vallen en stonden de
schaatsen en ijzers goed op het ijs. Na een rustig begin met Ids Crebas op plek 2 achter Gerrit Roodhart ging de jeugd aan de haal. Ik adviseerde Ids om mee te gaan, maar dat bleek niet zo'n goeie tip naar later bleek. Jonge jongens kunnen snel hard schaatsen, maar branden ook snel op. En dat overkwam Ids helaas ook.

Na een paar snelle rondjes brak de groep en raakte ik in een groep met Kees Verluis, Johan de Heer en Gerrit Roodhart. De eerste twee namen de kop en schaatsten in stug tempo door en na de premiesprint viel het tempo van de grote groep vooruit wat stil. Zo lukte het om weer terug te komen en ondergetekende kwam zelfs nog een paar ronden op kop van het peloton. Niet handig natuurlijk en twee ronden voor het eind stormden de snellen erover heen. Het lukte nog enigszins om om mee te gaan en zo werd ik 15-16e net achter Kees Verdouw. Een mooie wedstrijd op zwaar ijs met 41,5 sec als gemiddelde rondetijd en 33 sec als snelste, laatste ronde in de eindsprint.

Daarna de C2 met Jan Tichelaar en Robert Proffittlich die halverwege de wedstrijd een gat goed dichtreden. Daarna was ik op weg naar huis.

Volgende week nog een keer oefenmarathon en daarna voor de punten.
Jan Heere
Onderwerp Auteur Gepost

Marathon spits is er in Utrecht vanaf

Jan Heeres 01 oktober 2023 20:27

Nou Jan

Jolle 05 oktober 2023 19:26



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: