Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Vanavond afzien in Utrecht

16 maart 2005 23:05
Afgelopen maandag heb ik met Robbert en Jean Paul nog getraind voor een ploegenachtervolging, maar we werden naar huis gestuurd met de boodschap dat we deze week alleen nog maar wat rustig mochten poetsen of fietsen. Dit heeft me er toch niet van weerhouden om vanavond deel te nemen aan het Gewestelijk kampioenschap Ploegenachtervolging. Door de baancommissie Utrecht waren teams geselecteerd met daarin ook STW-ers. Klaas moest zich afmelden door verblijf in het buitenland. Herman is maandag geblesseerd geraakt aan zijn enkel en kon ook niet meedoen. Hendrik zag af van deelname om zijn voorbereidingen voor de 4-kamp niet in de war te laten lopen. Daardoor vormde ik met de 2 overgebleven veteranen Kees Verdouw en Barend Verhagen het team Utrecht 2. Grote kanshebbers in andere teams hadden zich afgemeld ( of niet). In team Utrecht 1 stond Robert Braam (Calgary/Rockies) nog opgesteld. Dit vergrootte onze kansen, want de overige 2 leden van dat zouden er nooit in kunnen slagen om met z?n drie?n over de streep te komen. Ze waren daarom ook maar niet op komen dagen. Omdat de andere gewestelijke banen geen senioren of veteranen team af hadden kunnen vaardigen waren we dus eigenlijk al kampioen voor we de kleedkamer in gingen. Maar zo makkelijk gaat dat niet in Utrecht, want terwijl we rustig stonden te kijken naar een wedstrijd van Neo-heren werden we ineens naar de start geroepen om een opengevallen plaats in te nemen. Wij haastten ons gauw naar de kleedkamer en toen we alledrie net ??n schaats aan hadden hoorden we het startschot. Toen we bij de baan kwamen hadden we reeds 2 ronden achterstand, maar we wisten dat we niet kansloos waren als enigen in onze categorie Senioren/veteranen, dus we wilden toch maar alsnog van start gaan. De jury bood ons echter een nieuwe startmogelijkheid aansluitend aan de lopende rit. Toen ging het weer bijna mis. Mijn oudere teamgenoten konden niet stil blijven staan bij de start en zo kregen we nog een valse start ook. Onze laatste kans benutten we tenslotte goed en na 8 rondjes afzien konden we tenslotte de welverdiende bloemen en beker in ontvangst nemen.
Bij de dames Neo?s werd Willemiek 2e met haar team.

Ik zit hier nu met stijve benen en een droge keel maar wel met een Gewestelijke titel op zak.

Groeten,

Kampioen Noord-Holland Utrecht




Onderwerp Auteur Gepost

Vanavond afzien in Utrecht

Kampioen Noord-Holland/Utrecht 16 maart 2005 23:05

Re: Vanavond afzien in Utrecht

Ooggetuige 17 maart 2005 06:24

Re: Vanavond afzien in Utrecht

jan heeres 17 maart 2005 06:26

Re: Vanavond afzien in Utrecht

Inge S. 17 maart 2005 08:22

Re: Vanavond afzien in Utrecht

de vierde man 17 maart 2005 11:48

Re: Vanavond afzien in Utrecht

Jolle 17 maart 2005 21:04



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: