Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Laatste marathon wedstrijd van het seizoen

17 maart 2024 22:37
Vanavond was de laatste marathonwedstrijd van het seizoen en dat was ook het laatste op het Utrechtse kunstijs. Hierbinnen het de C3 de eer om het allerlaatste van het laatste te mogen schaatsen. Via mijn berekening was dat om 21.30 uur en dus om 21 uur aanwezig zijn. Dat laatste slaagde maar Laura den Otter en Johan de Heer maanden me tot spoed: 'Jan, opschieten, de C1 rijdt nog 12 ronden en er wordt niet gedweild'.

Het viel me al op dat beide ijsmeesters in het KNSB cafe aan de bar hingen en er kennelijk geen zin meer in hadden. Vooraf was duidelijk dat op dit laatste late uur er veel schaatsers geen zin meer hadden. Toch was STW met een aardige groep vertegenwoordigd: Robert Huiting, Laura den Otter, Willeke Koers en ondergetekende.

De loze ronde was voor Gerrit Roodhart, daarachter Johan Wilbrink en ondergetekende en daarnaast een stuk of vier jonge schaatsers die wat verveeld keken. Op weg naar de startbel zetten de heren de sokken erin en genoemd leidend drietal kwam snel in een lijdende positie. De hele meute vloog er over heen in achtervolging van de verveelde jonge heren. Het was duidelijk: ze wilden in 4-5 ronden het peloton dubbelen en dan klaar. Echter na 7-8 ronden viel het hen tegen en kroop de rest terug. Gerrit Roodhart bleef stug doorzetten en bracht een stuk of 6-7 schaatsers terug naar het peloton. Daarna kwam de premiesprint en verbrokkelde het hele peloton en kwam niet weer bij elkaar.

De een na de ander viel terug en Gerrit Roodhart, ondergetekende en nog een paar wisselde kop om de 200 m en zo kwamen we verder vooruit. Willeke Koers trok het ook niet meer en sloot aan. Toen kwam de kopgroep met drie jonge heren en een jonge dame langszij met een rondje voorsprong. Voor ondergetekende signaal om eens te kijken of aansluiting mogelijk zou zijn. Dat lukte niet maar de jonge dame waaide er later van af en die was bij te halen en te volgen. Zij werd 4e en ondergetekende ging verder met nog een rondje extra.

De uitslag was vanavond snel beschikbaar: Robert H 12e, Laura 14e, ondergetekende 17e en Willeke 22e.
Voor ondergetekende een prachtig slot van het seizoen met vier punten weer in het klassement.

In de C2 werd Robert Proffittlich 12e en kwam ik bij de auto tegen. Zijn Elfstedenfiets startkaart is groep 20 en daar moet nog wat aan gebeuren. Verder in C1 en C4 geen STW'ers en zo is het schaatsseizoen weer klaar.
Op naar een mooie en lange zomer en komend najaar weer eens verder zien. Het beste, Jan Heeres.
Onderwerp Auteur Gepost

Laatste marathon wedstrijd van het seizoen

Jan Heeres 17 maart 2024 22:37



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: