Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Veluvia-voorjaarsklassieker

03 april 2005 16:09
Geen vieze toiletten, geen volle fietspaden, geen Muur van G. en vooral geen kasseien. Nee, een mooie tocht van 120 km, waarvan 112 echte kilometers over de Zuid-veluwezoom met vele, korte klimmetjes zoals wij die ook kennen van de vreselijkewoensdagavondronde. Samen met Anja en een groepje van 10 TCW'ers vetrokken wij rond 09.00 uur. Jean-Paul vertrok even later met de snellen. Alras voegde Jack zich bij onze groep en onder begeleiding van een echte TCW-wegkapitein reden wij met een snelheid van 30 - 33 kmpu naar de eerste en enige koffiestop in Loenen. Enige teleurstelling was merkbaar toen wij hoorden dat we er maar 58 km op hadden zitten en dat terwijl wij de 80 in de benen voelden. Jack was voornemens om bij de snellen aan te sluiten maar dat bleek tot twee keer toe een onmogelijke opgave. Ons tempo was strak en er werd goed samengewerkt. Na de koffie voelde Jack zich ongelukkig en ging er op iedere helling vandoor om vervolgens weer aan te sluiten. Onze wegkapitein dacht dat hij een wilde renner was en riep hem derhalve niet tot de orde. Bij mijn vluchtescapades was dat wel even anders. iedere keer werd ik weer tot het peloton verbannen met de mededeling rustig aan!. Anja J. reed een strakke koers en voor ons beiden was dit een mooie seizoensopening. Rustige fietspaden, mooi weer, geen lekke banden of valpartijen, goede verzorging en een leuke groep maakten van deze zaterdag een mooie zaterdag.
Maar toen ik de beelden van de Ronde van Vlaanderen zag en de foto-gallerij van Scholma jr bekroop bij mij het gevoel om die barre toch toch maar eens te aan rijden. Hieraan toegevoegd misschien want volgens mij houden de knietjes het niet.

Verheug me op woensdagavond, alhoewel ik mij realiseer dat ik al vroeg in het seizoen op de hellingen zal afhaken en dat was in het verleden weleens anders. Toen kon ik een redelijke voorsprong opbouwen wat betreft mij odo, nu heeft zelfs Hendrik meer km in de benen.
Toch zie ik ernaar uit!

Tot woensdag om 18.00m uur!!

Rudofl
Onderwerp Auteur Gepost

Veluvia-voorjaarsklassieker

rudolf 03 april 2005 16:09



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: