Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

maratona dles dolomites 2005

Neef
05 juli 2005 20:59
De camelbag collega fietst altijd alleen. Vier jaar lang had hij in de middagpauzes lopend door Wageningen sportverhalen aangehoord die nu en dan aangevuld werden met het lezen van schaatspraat in de dode kantooruurtjes. Deze eenzame fietser zou eens gezellig mee gaan naar Limburg. Limburgs mooiste fietsen met een aantal andere collega?s LEUK.
Het lustrum uitje gooide last-minut roet in het eten.
Ondertussen had deze klimaap aardig wat kilometers in de benen want die STW verhalen liegen er niet om en hij bleek zowaar zijn Ducati thuis te willen laten om het schone Italiaanse eens vanuit een ander perspectief te bekijken.
Aanvankelijk zagen we hem al op de Ducati naar Itali? vertrekken met aan een hand zijn carbon racefiets en op zijn rug de camelbag. Met Braam in de auto bleek toch makkelijker en ook nog gezellig.
De Bulgaar en Ghoot bleken ook te willen gaan hoewel Jean Paul nog een sessie mental coaching nodig had om over de streep te gaan. Zijn Van Tuyl brak enkele dagen tevoren doormidden.

Dit maal streken we neer op camping Sass Dlacia op 1700 meter hoogte in de klim van de Valparola ongeveer 6 kilometer vanaf La villa. Het bleek een schitterende camping in de luwte van de beboste helling en met superdouches (standje heet was echt te heet). Ook was er een eigen restaurant en hoewel deze camping hoger lag dan Colfosco was de temperatuur erg plezierig.

De voorbereiding leek uitstekend, het weer perfect en met en gestaag vollopende camping werd het steeds gezelliger. Vanuit ons plateau konden we alles mooi overzien.
En met al het nachtelijke geroezemoes om ons heen leek het wel of er aan kruisbestuiving werd gedaan (JP).
Het kasteel van Ghoot van ?50 doorstond de nachtelijke onweersbuien prima terwijl de nieuwe minitent van camelbagboy (?600) aan alle kanten lekte. Een echt Engels kwaliteitsproduct bleek.


De voorbereiding:

De eerste 3 dagen hebben we zo?n 350 km gefietst, de eerste 2 dagen met zijn vieren over o.a.het Sella rondje, Pordoi, de Fedaia pas (96km/h, helaas halverwege wegwerkzaamheden) en Falzarego.
De tweede dag reden we richting Cortina d?ampezzo met alweer een nieuw en schitterend gebied. De Tre cime deed ons kraken. Een doodlopend weggetje dat naar 2350 meter liep, in het begin niet zo steil maar de laatste 5 km tussen de 11 en 16% . De rest van ons rondje leek een soort Sella rondje met als laatste weer de Falzarego en afdaling naar de camping. Per dag zo?n 3000+ hoogtemeters in totaal zo?n 15000 hoogtemeter in die week.

Aangezien duuratleet Ghoot aanwezig was hebben we woensdag nogmaals (giro lustrum) het Erbe rondje gereden over het Brixental en terug over Ortisei met extra de Gardena pas naar La Villa. De Erbe liep erg lekker en met 130 km op de teller en de nodige onweersbuien belandden we tevreden in ons mandje terwijl Sjaparie en Camelbagboy de pasta klaar hadden staan. Zelf reden ze een hersteltraining om de volgende dag het Sella rondje andersom te rijden.

Camelbagboy bleek net als Ghoot van Carbon te zijn met zo?n 66 kilo en een 8 kilo fiets. Zijn debuut in de bergen doorstond hij goed. Ca. 4 minuten op Neef en Ghoot op een gemiddelde klim terwijl de benen van Sjaparie nog altijd sterker waren dan zijn geest; tot de Maratona?

De laatste drie dagen hebben we nog wat kleine rondjes uitgereden en het gebruikelijke gepiel met de fietsen uitgevoerd. Ghoot (alles op zijn plaats) behandelde zijn banden nog met azijn voor meer grip terwijl de Bulgaar zijn superlichte leenfiets met gouden wielen plichtsgetrouw van de troep ontdeed. Camelbag boy Maarten bracht zijn fiets in nieuwstaat terwijl Neef zij stalen fiets op de afdaling afstelde.


De Maratona,

Ik herinnerde me de kou en de wekker om 4.45uur , het bleek weer als vanouds 6 graden en hup naar de start de afdaling in . Bibberende Italiaantjes en Italiaans spektakel met laag overkomende helikopters, camera?s en strak blauwe lucht.
Omdat ik dit maal voor meisje speelde (je moet wat voor een goed nummer overhebben) mocht ik bij Ghoot in het tweede startvak. Ghoot reed als Marcel terwijl zijn eigen startnummer naar de Camelbagboy ging die met Sjaparie achteraan in het Warsteinervak kwam, dit alles op vrijwillige basis.
Mijn vetpijn kwam me goed van pas in die kou terwijl Ghoot bibberent zijn oude trui in de berm gooide.
Ik nam me voor meteen door te rijden zoals de Sluwaard dat zou doen (niet wachTTennn) en ook het rode gebied te sparen. Alles voelde goed en Ghoot raakte ik voor de Campolongo kwijt.
Al met al weer super georganiseerd en een lekkere rit. De Giau en de Falzarego gingen dit maal bijna vanzelf en de weg was vrij, een goed teken. Ik maakte me een beetje zorgen omdat ik ook geen vrouwen meer zag.
Eenmaal over de meet bleek ik tweede te zijn bij de vrouwen en hoorde ik dat ze me al bij de tussentijden op de Falzarego omgeroepen hadden als tweede vrouw en me opwachten.
Bij de finish deed ik toch maar laf mijn nummer af. Enkele TCW-ers lagen dubbel terwijl de reisleider van En-route droog had opgemerkt dat hij de hele dag met Christy van Beek had gefietst en niet had gemerkt dat het een vrouw was. Arme Christy was zwanger thuis ik ken haar echter niet.
Menno Van TCW redde me bij de oproep voor het podium door me af te melden=diskwalificeren (en 5 jaar niet mogen rijden) , dan moet Christy volgende keer maar als Braam starten?onder het genot van de witte petten wachtten we de rest op.
Ghoot kwam 18 minuten later en maande mij lichtelijk gespannen meteen mijn nummer weg te doen.
Tot mijn verbazing zag daarna eerst De Bulgaar binnenkomen, hij had goed gefietst!
Camelbagboy had nog nooit ravitaillering gezien en daarmee genoten van de Italiaanse keuken maar reed toch een heel nette tijd.

Voldaan klommen we naar Sass dlacia, maandag naar huis, De Bulgaar en Ghoot naar Alpe d?Huez. Zij rijden de Marmotte zaterdag a.s.
HET WAS ALLEMAAL WEER OM NIET TE VERGETEN! Toch misschien wel volgend jaar weer.



De results (147 km):

Maarten Gerritsen (als Marcel Wilmink): 5:58
Maarten Jongejan (als Maarten Gerritsen) : 6:48
Jean Paul van Rie(als Luc Bonten): 6.44
Robert Braam (als Christy van Beek): 5.40


?? 147/M3 113. Wilmink Marcel 68 NL-St Wageningen TCW 5:58.35,2 1:16.54,3 (2587) 24,596
?? 147/M2 284.Gerritsen Maarten 72 NL-Cl Wageningen TCW 6:47.56,0 2:15.22,2 (9393)
21,621
?? 147/M2 266.Bonten Luc 71 NL-Av Wageningen 6:44.31,9 2:11.58,1 (9013) 21,802 ?
?? 147/F1 2. van Beek Christy 74 NL-Av Wageningen 5:40.26,6 18.56,8 (1132)
25,907
Onderwerp Auteur Gepost

maratona dles dolomites 2005

Neef 05 juli 2005 20:59

Re: Nicht?

Wijf 06 juli 2005 20:42

Re: Nicht?

Neef 07 juli 2005 20:23

Re: maratona dles dolomites 2005

Jurgen 07 juli 2005 19:34

Re: maratona dles dolomites 2005

Neef 07 juli 2005 20:20



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: