Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Helm op!

08 augustus 2005 14:49
Gister ochtend vonden wij (Henk, Rik, Margot, ik en Michael) het leuk om weer eens te gaan mountainbiken. Michael (tennisser) had geen helm dus toen we in de bossen van Doorwerth reden hadden we een paar gebruikelijke afdalingen overgeslagen omdat dat te gevaarlijk is zonder helm.
Het fietsen ging heel lekker bij mij (ik kon Rik de hele tijd volgen!grinning smiley) en op de laatste afdaling op weg naar de Renkumse uiterwaarden dacht ik Henk nog even in te halen. Er was een gat in de weg en ik zag dat Rik met moeite op zijn fiets bleef zitten, ik (vol aan het trappen) zag geen kans meer om mijn voorwiel nog een beetje op te tillen en viel voorover (op mijn helm) het zand in. Ik stond op met een gezicht vol met bloed, schaafwonden overal en een gat in mijn helm, wij zijn toen via nog wat starende mensen naar de dichtsbijzijnde kennis gefiets en die heeft mij met de auto naar huis gebracht. Mijn fiets werd door de rest naar huis gebracht en tijdens het fietsen vertelden Rik en Henk nog wat verkeerd afgelopen verhalen over het STW zomerkamp in de ardennen aan Michael.
Toen ik thuis kwam ben ik met mijn vader naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gegaan waar ze de wond bij mijn neus hebben schoongemaakt, een tetanusprik hebben gegeven en afvieseerden om mij snachts een paar keer wakker te maken en dat ik dan een wachtwoord moest geven om te kijken of ik een hersenschudding had (die heb ik niet).

Het gaat nu wel goed met me ookal ben ik niet echt fris en zie ik eruit alsof ik 5 jaar lang heel veel jenever heb lopen drinken.

Michael had zijn lesje wel geleerd en is nu van plan een helm te kopen!
Als ik geen helm op had gehad lag ik nu waarschijnlijk in het ziekenhuis dus raadt ik iedereen aan (we zijn best veel mountainbikers zonder helm tegen gekomen) om altijd een helm op te doen als je gaat mountainbiken!
Onderwerp Auteur Gepost

Helm op!

Janbert 08 augustus 2005 14:49

Re: Helm op!

Jolle 08 augustus 2005 19:45

Re: Pas op!

Wijf 08 augustus 2005 21:18

Re: Pas op!

Janbert 09 augustus 2005 09:55

Re: Pas op!

Jolle 09 augustus 2005 17:30



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: