Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Ids Crebas bij de pupillen vooraan

Jack Schoenamkers
24 februari 2020 20:32
Ids nam een goede gewoonte over van andere STW-ers die weten dat ze op termijn verschalkt worden: in het begin voorop rijden zodat je op zijn minst door de speaker genoemd wordt. Goed bezig!

Nadat de rook opgetrokken was bleken een aantal van de junioren nog wel zin in een C3 marathon te hebben. Daar gingen we met 24 vertrekkers nog een boel last mee krijgen. Als snel vertrokken er een aantal en in 8 rondjes waren we al gelapt. Jan reed in het middendeel goed voorin en ik gleed tot mijn eigen verbazing (ondanks de schade een klapper met de fiets) lekker mee.
Op een rondje of 7 voor het einde schoof ik naar voren en Rene moedigde aan, omdat in die positie ik dik in de punten reed. De marathoncommissie was sowieso goed bezig: ook Kees Versluis en Manon Scholte namen wat ronden op kop voor hun rekening. Op 2 ronden had de rest ons bordje wel leeg gegeten en ging het in de sprint naar plaats 17 voor Jan en 19 voor mij.

Daarna de C2 met C1 gecombineerd. Jan T deed lekker mee en werd 18e maar Joris was de STW-er van de avond. Op 4 ronden voor het einde reed ie weg uit het peloton met 1 man vooruit. Hij spoorde Jan aan om mee te springen. Dat lukt niet: afstoppen ging deze des te beter af. Binnen een ronde was het gat meer dan 100 meter en het lukte Joris om de 2e plek binnen te halen. Mooi werk.

De overgang naar de C1 was wat onverwacht: als aangekondigd geen hergroepering en een herstart, maar een vliegend vertrek. Dus al snel een kopgroep met o.m. fanaat Wierts die al eerder op de avond een 6-banen wedstrijd in Noord Holland reed. De concurrentie in het C1 klassement startte daar later en met een extra rondje kon ie daarmee zijn puntentotaal flink verbeteren.
Fred kachelde rustig mee (10e) en was 1 van degenen die bij de start verrast was.

Tot slot de C4 als laatsten: toch nog een flinke groep met Rene die rustig meereed. Hij is best in vorm (laatste ronde bijv. sneller dan Jan en mij) maar hij slaagde er niet in zijn gespaarde energie om te zetten in een splijtende versnelling: 15e en nu 11e in het klassement.,
Onderwerp Auteur Gepost

Ids Crebas bij de pupillen vooraan

Jan Heeres 23 februari 2020 20:41

Re: Ids Crebas bij de pupillen vooraan

Jack Schoenamkers 24 februari 2020 20:32



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: