Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Karrepaard-Yzeren Man: 4.5-1.5

Yzeren Man
22 september 2021 22:50
Dank voor alle eer Jan, maar de realiteit is dat ik er vanavond een paar keer door je ben uitgereden in de klimmen.
Vorige week was de vaste strijd, waarin ook Ooggetuige meedoet, op de Snippendaal al in Jan's voordeel beslist. Toen achteraf bleek dat de foto's die Ooggetuige daar van de zwijnen nam wel erg onscherp waren ging me al een lichtje op. En ja hoor, gisteren liet ie de camera stuiteren en vandaag is ie bij een afscheidsparty rug-technisch in het ongerede geraakt. Jammer.

Afgelopen zaterdag was de tijdrit uitslag ook al in Jan's voordeel uitgevallen (- 11 seconden), dus vandaag was ik gewaarschuwd. Niet handig om dan de avond ervoor bij de eerste kennismaking met het ijs alweer de technische inslijt-stap over te slaan en achter anderen aan te gaan karren. Achter danser Joop aanrijden, die pas voor de 2e keer op het ijs stond, was niet te doen. Deze zomer dus weer geen wonderbaarlijke schaatsvoortuitgang geboekt. Ook jammer.

Mark spoorde me aan om de moeie benen te negeren en vandaag toch lekker mee te karren. Achterrin meeboemelen stelde ie voor. Goed advies: da's normaal in het eerste deel van de avond al pure noodzaak. Maar zie, vandaag viel het mee en was medelijden en wachten vooralsnog niet aan de orde.

Nu de scores:
Hemelseberg: 1-0 voor Jan

Warnsborn: 2-0 voor Jan

Emmapyramide: 2.5-0.5 na een ziedende sprint naar de top. Mooi werk. Herstel komt als het goed loopt nog altijd snel.

Zijpenberg: 2.5-1.5 Tot onderin het steilste deel zat Jan nog in het wiel, nam over maar werd daarna gedeklasseerd. Hij pakte extra rust. Slimme taktiek die ook anderen soms hanteren. Met 2 lussen niet rendabel, met 1 wel.
Na een korte pauze was ie in het wiel van Jolle vertrokken, werd in de afdaling op de Schietbergseweg uit het wiel gereden en we lieten hem even zwemmen.

Snippendaal: 3.5-1.5. Onderin probeerde ik Mark zijn wiel te houden, daarna dat van Piet. En ja hoor, zoals gewoonlijk werd ik er door Jan uitgesprint op de laatste meters. Joops opmerking daarover werd met de drinkbus gepareerd.

De rit naar huis verliep weer strak maar bij de stoplichten van de Planken Wambuis bleek er toch wat slijtage. Joop zag me achterop raken, Zijn signalen naar de rest werden na korte tijd alweer overruled. Met Joop bleven we eerst op een paar 100 m. hangen, later werden dat er meer.

Telefoonweg sprint: 4.5-1.5. Niet gezien dus.

Met veel dank aan Joop bolden we weer naar huis. Kortom: lekker gekoerst, fink geknokt en hopelijk weer wat sterker geworden. Maar of dat met 300 km mountainbiken ook werkt valt nog te bezien. Veel plezier daarbij Jan. En zorg dat je materiaal in orde is !
Onderwerp Auteur Gepost

Jolle wint een nog snellere wilde woensdagavond

Jan Heeres 22 september 2021 20:34

Karrepaard-Yzeren Man: 4.5-1.5

Yzeren Man 22 september 2021 22:50

Re: Karrepaard-Yzeren Man: 4.5-1.5

Jolle 23 september 2021 09:38

Schade overzicht toch minder fraai

Yzeren man 23 september 2021 11:44



Auteur:

Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: