Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

En hij zag dat het goed was

31 augustus 2022 21:08
Vanavond een betere avond qua temperatuur in vergelijking met vorige wilde woensdagavonden. Mark Ooijevaar was er weer eens en verder de bekenden, wel minder dan vorige week. Bij de bosrand stond Piet de Groot al te wachten met zijn dochter en a.s. schoonzoon. Op de Geertjesweg naar boven leidde Jolle ons met 30 km/u naar boven en dat was netjes, ging goed. Op het vlakke, naar beneden richting Nol in het Bosch ging het tempo drie strepen omhoog. Op de onoverzichtelijke driesprong bleef een auto wijselijk maar stil staan en schoten de wilde fietsers links en rechts er omheen. De toon was gezet voor de avond en vanaf km 7 op weg naar Renkum waaide ik er af. Mark Ooijevaar ploeterde nog naar voren richting de wegsnellende wilden. Boven bij de rotonde zag ik Robert Braam dwars op de fiets zitten achterom kijkend met 'hij zag dat het goed was'.

Ik wist ook dat het ok was voor deze avond en zocht mijn eigen, kortere weg naar Oosterbeek. Daarna door naar Warnsborn en maar zien hoe lang ik voorop kon blijven. Vorige week fietste ik twintig kilometer solo er achteraan en dan voelt het toch beter om maar vooruit te gaan rijden. Het duurde tot Rozendaal voordat Piet zijn schoonzoon en dochter samen met Robert en Jolle langszij kwamen. Even met hen oprijden naar beneden en naar boven de Posbank op waren ze weg. Het duurde even en daar kwam Mark Ooijevaar langszij met nog een man en zijn dochtertje van 14 jaar. Samen met Mark naar boven rijden en daarna samen verderop. Mark wilde de freewheelende kopgroep bijhalen en harkte flink door.

Het lukte hem om er bij te komen, maar toen was ik er afgewaaid. Even later kwamen Piet de Groot en de man met zijn dochter langszij. Weer een tijdje daarna de op zichzelf foeterende Gerwin Koopmans. Maar ja als je de Criq nog in de benen hebt, gaat het wild Posbank fietsen de eerste keer daarna toch echt wat minder. Boven op de Posbank kwam ik als het laatste erbij en reed direct maar door.

Ik wist dat ik hier niet (meer) bij hoor, Jolle en de rest kwam langszij voor rondje Rozenbos.
Lusje extra leek me handiger omdat je dan door de bus achterop wordt gereden. Dat gebeurde in het laatste stuk van de klim ook met Bauke Abma en JP. Bauke trok er stevig aan en JP wachtte tot de laatste 50 m naar boven. Hij moest nog even aanzetten om voor te blijven.

Daarna met ook Enrico en Flip op weg naar Renkum en Wageningen. Vince was ook in de bus maar bleef wachten op de Wilden.
Onderweg stonden de koeien weer op het fietspad en veel tegenliggende fietsers want het was alweer een prachtige zomeravond.
Zo kwamen we vlot in Renkum en JP is in dit gezelschap qua sprint toch echt een maatje te groot. De rest vond het ook wel best.

De statistieken: 69 km in 2.13 uur met 31,0 km/u gemiddeld en 58,5 km/u max. Volgende week maar weer eens zien. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

En hij zag dat het goed was

Jan Heeres 31 augustus 2022 21:08

Re: En hij zag dat het goed was

Jolle 01 september 2022 08:25



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: