Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Een geschenk tijdens de Wilde Woensdag

24 mei 2023 21:31
Vanavond een mooie, droge en koele fietsavond met opvallend weinig mensen op. Vanuit Wageningen fietsten we me vijf (Jolle, Jack, Gerwin, Hendrik en ondergetekende) weg en raakten onderweg versterkt met Piet, Fred en Harry B. Jolle fietste meest vooruit en Gerwin probeerde het gat wel eens wat te dichten, maar dat was tevergeefs.

Na de Warnsborn even langer rust omdat Hendrik vergeten was water mee te nemen, dus even tanken bij het benzinestation. Richting Posbank raakte Jack wat achterop. Later kwam op de Posbank kwam alles weer bij elkaar en weer samen verder. Bij lusje extra vond ik het even welletjes en raakte toen iets achterop. Oorzaak: een sportieve week achter de rug met dagelijks 1-2x sporten met o.a. skeeleren, bos trainen, fiets trainen, kanoen en allemaal best gezellig maar ook wel vermoeiend. Terwijl de rest op de Posbank stond aan elkaar uit te leggen hoe snel ze boven waren gekomen, leek het mij raadzaam rustig door te fietsen richting de brandtoren en de hei. Halverwege kreeg ik een bekend signaal van Jolle en hij hield iets in. Zo kon ik aanhaken en ging de rit met 43-44 km/u verder.

Alvast even oefenen voor komende Pinkstermaandag bij de Elfstedentocht? In elk geval in een stevig tempo verder. Afgelopen zaterdag bij de STW tijdrit waren de verhouding weer helder gemaakt: 2 minuten verschil over 9 km en dat is 3 km/u. Op het vlakke in het wiel is dat te doen, maar bij bochten, kruisingen enz. hield Jolle in zodat ik aangehaakt kon blijven. Zo waren we vlot en veilig weer terug in Renkum. Een mooi geschenk dat je als gewone doorsnee fietser zo af en toe ten deel valt.

De statistieken: 79 km in 2.27 uur/min met 32,3 km/u gemiddeld en onder leiding van Hendrik met 72,8 km/u max.
Onderwerp Auteur Gepost

Een geschenk tijdens de Wilde Woensdag

Jan Heeres 24 mei 2023 21:31

Re: Een geschenk tijdens de Wilde Woensdag

Jolle 25 mei 2023 06:29

Verzuring?

Check 25 mei 2023 08:34

Re: Verzuring of beter: blijven kijken en denken

Jan Heeres 26 mei 2023 09:49

Re: Verzuring of beter: blijven kijken en denken

Jolle 26 mei 2023 13:06

Re: Verzuring of beter: blijven kijken en denken

Jan Heeres 26 mei 2023 16:03

Re: Verzuring of beter: blijven kijken en denken

Robert 11 juni 2023 14:38



Auteur:

Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: