Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Ook finale in Utrecht

13 maart 2005 21:30
Het was inderdaad rustig qua STW-ers. Maar daarintegen was het wel een mooie marathonavond in Utrecht. Er waren dus 2 wedstrijden te verrijden een verkorte marthon + een afvalrace. Voor beide races gold: 8 ronden C4, 15 C3, 20 C2 en 25 C1. Bij de verkorte marathon bij de C4 reed Maarten Nijland actief vooraan mee. In de sprint echter kwam hij net te kort. Gezien zijn groei dit jaar mag verwacht worden dat hij volgend jaar C3 gaat rijden. Bij de C3 reden Jack en Marjan mee. Jack rijdt de laatste weken al actief vooraan mee, ook gister, maar komt telkens wat snelheid tekort in de eindsprint. De slechts 15 ronden bevielen Marjan wel kon waarempel nog mengen in het sprintgeweld. Ze werd 12e. Geen punten, maar wel een vermelding op het bord waard. Bij ons in de C2 werd er lekker stevig doorgereden. Probeerde zelf nog wat te forceren, maar doordat iedereen wel wilde rijden kwam niemand weg. 3 ronden voor het eind zat ik nog achterin te ploeteren. Kvoelde me niet zo heel sterk. Toch binnendoor kwam ik toch nog op een aardige positie te zitten. Later hoorde ik dat ik de latere winnaar daarmee naar voren had gebracht. Ik werd 3e net achter Robbert Profittlich die dus 2e werd. Bij de C1 werd er dus ook stevig doorgereden. Een klein mannetje, Timo ... reed het hele peleton even op een rondje. Peter vd P was vandaag niet heel sterk al reed hij wel weer heel actief mee. E vd Lippe kon vandaag ook weer goed meerijden.

Toen gingen we dus de afval race doen. Bij de meeste catagorien vielen er in het begin telkens de laatste 2 af later soms 1 per ronde. Een leuke race is het en eigenlijk komt het met name neer op goed taktisch inzicht. Bij de C4 moest haalde Maarten de finale niet. Bij de C3 reed Marjan om te sparen voor Past niet mee. Voor Jack viel het doek ook redelijk snel, waarschijnlijk omdat hij niet echt goed aan het opletten was. Bij de C2 ging het bijzonder goed. Kwist met weinig kopwerk vaak veel voorin te blijven samen met Robbert. Halverwege kwamen we een paar keer in een penibele situatie terecht omdat we zo rond de 8e plek in de binnenste rij telkens voorbij werden gestreeft door mensen die buitenlangs voorbij probeerden te gaan. Gelukkig ben ik redelijk slank en wurmde ik me telkens zo erlangs dat ik erin bleef. Samen met Robbert besloten we meer naar voren te gaan. Daar bleven we een aantal ronden totdat we eigenlijk met z?n tweeen de nummers 3,4 en 5 hadden gelost zodat we samen konden gaan strijden om de 1e plek. Omdat ik eigenlijk te slecht in gaten had dat we echt los waren bleef ik de laatste 2 ronden op kop rijden met Robbert achter mij. Dat was achteraf niet zo handig, in de sprint moest ik mijn meerder erkennen in Robbert. Robbert werd dus 1e ik 2e. Robbert behield hiermee zijn 2e plek in het totaalklassement. Totaal had ik dus 17 punten vergaard wat waarschijnlijk betekent dat ik in de top 10 ben geindigd. Deze zomer dus maar veschrikkelijk hard trainen om de C1 volgend jaar bij te kunnen houden.

Bij de afvalrace bij de C1 deed Erik vd L het wonderbaarlijk goed. Hij werd heel goed 6e. PcvP had klaarblijkelijk net echt zijn avond hij miste de finale.

Het was dus een geslaagde laatste marathon. Toch wel weer jammer dat het voor dit jaar weer afgelopen is, ook omdat het toch altijd wel weer gezellig is. Tot volgend jaar maar weer.

Robert
Onderwerp Auteur Gepost

Ook finale in Utrecht

Wijf 13 maart 2005 00:34

Re: Ook finale in Utrecht

Robert Huiting 13 maart 2005 21:30



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: