Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Ze haakten af, de w...

19 april 2005 06:51
ho ho, wij (Rick en Anja) hebben inderdaad kou en regen getrotseerd, zelfs nadat Jolle en Peter heel verstandig hadden afgebeld voor deze 'toerversie van Veenendaal-Veenendaal'. Ik had echter op de redactie van Fiets al weken geroepen dat ik een stukje over deze tocht ging schrijven en dus... gingen we naar het thuishonk van de AXA-Valleirenners waar het angstvallig stil en rustig was; een deprimerende plek met deze regen zo'n industrieterrein met een paar fietsers. Slechts 150 man had zich ingeschreven.
De route viel nogal tegen, vooral met deze regen en kou was het niet prettig dat we niet mochten klimmen: geen Amerongse berg, geen Grebbeberg, geen hellingen tussen Wageningen en Arnhem, niets van dat alles. We gingen via Lunteren en Otterlo richting Loenermark en vandaaruit zou het dan eindelijk richting Posbank gaan voor de eerste klimmetjes, maar daar zou de teller al op 75 km staan. Bij Lunteren werden we over het fietspad langs de Goudsberg gestuurd en daar werden we pas echt kletsnat, tot op het bot, en heel erg smerig. Onze fietsen zagen er uit als mountainbikes na een baggertocht. Het fietspad was dan ook veranderd in een zwembad en erlangs loopt een zandweg, dus dat was ook geen optie om het vele water te ontwijken.
Toen na Otterlo iemand van het groepje (waarbij we tijdelijk hadden aangehaakt) lekreed, was het ineens over en sluiten bij ons. Ik voelde mijn voeten niet meer en Rick kreeg de trappers niet meer lekker rond en er was geen zicht op beter weer. Dus zijn we via Schaarsbergen en Warnsborn teruggekeerd. Bij Warnsborn bleken we weer op de route te zitten en die hebben we, op het laatste stukje over de Defensieweg na, weer gevolgd richting Veenendaal. Drie uur stond er op de teller toen we bij de auto kwamen, kilometers weet ik niet. Daarna bibberend omkleden en thuis onder de hete douche en verder opwarmen in een nog heter bad. Enige pluspunt van deze rit: we hebben weer eens een langere duurtraining gedaan, maar verder was er helaas geen lol aan.
Onderwerp Auteur Gepost

Ze haakten af, de w...

Rudolf 18 april 2005 17:40

Re: Ze haakten af, de w...

Ooggetuige 18 april 2005 18:02

Re: Ze haakten af, de w...

jan heeres 18 april 2005 19:55

Re: Ze haakten af, de w...

Yzeren man 18 april 2005 20:26

Re: Ze haakten af, de w...

jan heeres 18 april 2005 20:42

Re: Ze haakten af, de w...

Jolle 18 april 2005 21:34

Re: Ze haakten af, de w...

jan heeres 19 april 2005 06:06

Re: Ze haakten af, de w...

Anja 19 april 2005 06:51

Re: Ze haakten af, de w...

Jolle 19 april 2005 12:36

Re: Ze haakten af, de w...

jan heeres 19 april 2005 13:00

Re: Ze haakten af, de w...

Vriend 19 april 2005 18:29

Re: Ze haakten af, de w...

Floor 19 april 2005 19:53



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: