Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Niks geen gemekker, gewoon mooi marathonijs vanavond

16 oktober 2005 22:25
En een mededeling van de speaker dat de winnaar van C1 van vorige week gisteravond in de landelijke B marathon als 6e over de eindstreep ging. Vanavond wel een vlotte start van de marathonwedstrijden waarbij de 10 ronden C4 al bijna voorbij waren voordat ik er erg in had. Ik zag in de laatste ronde oud-STWster, tegenwoordig al een paar jaar Nijkerkster Yvonne Kok riant in tweede positie rijden. Met nog maar 250 m te gaan ging ze op het rechte eind onderuit en weg goede klassering. De vorige week herintredende Riena Tienkamp ging als achtste over de streep en zat weer mooi in de punten.

Bij de start van de 15 C3 ronden ging Marjan Koerselman dominant op kop rijden en kreeg daar alle complimenten voor. Aan het einde van de rit zat ze nog ergens rond de 8-9e plaats. Jack Schoenmakers reed geruisloos en verstandig mee midden in de groep. Zo'n vijf ronden voor het einde begon hij aan zijn eindsprint. Echter zijn versnelling was net zoveel als het peleton vooruit ging, dus bleef hij kansloos buitenom extra meters pakken. Een finishplaats rond de 20e plaats. Verder reden nog Luuk Vos en Reindert de Leeuw mee. Luuk had een goede snelheid, vooral in het begin maakte hij gaatjes dicht en betaalde daar na zo'n 10-12 ronden de tol voor. Gesloopt gleed hij royaal achter het peleton over de streep. Reindert de Leeuw ontdekte ik niet eerder dan toen de wedstrijd al afgelopen was. Tot slot reed Maarten Nieland vanaf het begin op de laatste plaats mee en behield die plaats heel lang. Uiteindelijk waaide hij er toch vanaf.

Om 21. 41 konden we al voor de C2/C1 30+30 ronden het ijs op. Ware het niet dat de baanbeveiliging bij de deur schuin naar beneden schoof, bleef hangen en er met kussens een noodbeveiliging werd gebouwd. Bij de C2 start schoof C1-er Klaas van den Berg met zijn nieuwe C2 nummer prominent naar voren. Daar moesten de andere C2-ers toch wel bang van worden. Zoals bijv. Flip van Leeuwe die met 1x schaatsen dit seizoen zich nu aan het echte werk ging wagen. In de C2 ging een groepje er vlot vandoor en dubbelde na zo'n 10-15 ronden het peleton. De grote groep hield een mooi democratisch tempo aan en aan het eind ging Flip van Leeuwe op kop sleuren. Klaas was er toen niet en bij de voorlaatste ronde scheurde hij naar voren om uiteindelijk bij de eindsprint toch weer ver naar achteren te zitten.

In de C1 was duidelijk dat het vanavond om de punten ging en onder leiding van Jurgen Meijer maakten acht schaatsers het verschil. Ze dubbelden in 10-12 rondjes het peleton. Vervolgens smeerde Jurgen hem nog een keer en werd zo onbedreigd winnaar. Later in de kleedkamer voelde hij zich toch nog wat verliezer: op blote voeten was hij op zoek naar zijn schoenen. In de eindsprint van de kopgroep werd Rene van Hofslot eerste, dus 2e van de avond en Bert Koelewijn tweede, dus 3e.
Halverwege de 30 C1 ronden gingen Jolle Landman, Herman Vermeer en Jan Tichelaar om zijn beurten even op kop rijden. Zo'n 2,5 ronde voor het einde probeerde Jolle dat nog eens en dat ging 1,5 ronde goed. Zo'n 300 m voor de streep was het gebeurt en viel hij stil. In de eindsprint scheurde Herman Jan Tichelaar nog voorbij. Zo'n tien rondjes voor het einde ging de C1 debuterende Robert Profittlich onderuit met nog een paar anderen. Eerder was al duidelijk dat het vanavond geen C1 avond was voor Robert Huiting: hij stond in zijn 'niet schaats' pak langs de baan.
Zelf ging ik mee tot 40 ronden, toen verloor ik mijn eerste rondje. Daarna bij 52 ronden nog eentje en zo zette de stijgende lijn zich weer verder door. Een mooie marathon avond op mooi ijs met een beetje wind, zou de echte winter dan toch nog een keer komen?
Onderwerp Auteur Gepost

Niks geen gemekker, gewoon mooi marathonijs vanavond

jan heeres 16 oktober 2005 22:25

Re: Niks geen gemekker, gewoon mooi marathonijs vanavond

Peter 17 oktober 2005 11:48

Re: Niks geen gemekker, gewoon mooi marathonijs vanavond

jan heeres 17 oktober 2005 12:03

Re: Niks geen gemekker, gewoon mooi marathonijs vanavond

Robert Huiting 17 oktober 2005 13:00

Re:Bert en Peter

Wijf 17 oktober 2005 14:02



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: