Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Maarten Nieland en Reinder de Leeuw 1 & 2 in de C4 marathon

Jolle
03 januari 2005 08:41
Het was inderdaad feest voor STW gisteravond. Twee overwinningen terwijl onze kanonnen van de C1 thuis waren gebleven.

Overigens bleef Henk Aarnink op de been. Hij ging gewoon heel, heel erg kapot. Ook een kwaliteit. Rik Houwers viel wel in de laatste ronde. Ik meen dat ik Jack aan de overkant een kwakje uit zag delen. Hij had natuurlijk een gaatje voor de blanke keniaan moeten laten toen Peter Vlaar langs kwam in plaats van zelf te gaan harken.

De C1 ging voor mijzelf boven verwachting. Het moet ergens halverwege november geweest zijn dat ik voor het laatst op dat front actief was. De 70 rondes boezemden mij ontzag in. Ook waren mijn schaatsen net opnieuw gerond (en recht gemaakt en van ontzette bouten verlost) en daar moet ik normaal wel even aan wennen. Piet had z'n werk echter prima gedaan. Vooral in de bochten reed ik lekker stabiel en kon vaak twee armen op de rug houden. Zeker tijdens de gemoedelijke C2.

Vervolgens maar het spoor van Kees Verdouw gekozen. 60+, maar nog erg sterk. Gelukkig niet supersnel dus je bent hem niet ineens kwijt. Op een gegevens moment reed ie twee ronden in de achtervolging op een groep. Met pijn en moeite en de hartslag op 190 kon ik in zijn hol blijven. De kopgroep had trouwens maar 1 ronde voorsprong en bestond uit Robert Gaasenbeek, Michiel de Brauw, Jan Westveen, Henk Huitema en Arjan Bakker.

Tien rondjes voor het eind werd ik wat overmoedig en besloot naar wat ontsnapten toe te rijden. Het gaat van een meter of 40 had ik nog redelijk snel dicht, maar toen sloegen vier man hun beurt over en moest ik snel kop doen. Na die halve ronde ben ik maar direct gekapituleerd. Ik begon gevaarlijk te zwabberen. In het peloton kon ik makkelijk weer herstellen. Even leek Hendrik met een man zes een tweede groepje te vormen, maar die bleven vlak bij. Ik besloot daarom in de laatste ronde nog maar alle technische tips van Jan van N. overboord te gooien en te proberen beste Wageninger te worden. Dat lukte met wederom 190 tikken per minuut op de hartslagmeter. Van de koplopers zaten RG, AB en MdB bij de vluchters waar ik 10 ronden voor het eind bij zat. JW en HH zat in het peloton en waren daardoor direct kansloos. MdB eigenlijk ook, want die andere twee zijn heel rap. Wie uiteindelijk won bleef onduidelijk.

Volgende week mogen we maar liefst 80 rondes. Met rondjes 37,5 zijn we dan precies 50 minuten onderweg!
Onderwerp Auteur Gepost

Maarten Nieland en Reinder de Leeuw 1 & 2 in de C4 marathon

jan heeres 03 januari 2005 00:09

Re: Maarten Nieland en Reinder de Leeuw 1 & 2 in de C4 marathon

Jolle 03 januari 2005 08:41

Re: en nog een heel stel junioren op de jeugdmarathon

Jack Schoenmakers 03 januari 2005 12:35

Re: en nog een heel stel junioren op de jeugdmarathon

jan heeres 03 januari 2005 14:48

Re: en nog een heel stel junioren op de jeugdmarathon

Ooggetuige 03 januari 2005 14:48



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: