Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Punten voor Jack in de C3 marathon

20 februari 2005 23:12
Maarten, dan moet je wel iets uitgebreider over je eigen succes vertellen in de C4. Verstandig afwachtend tot een paar ronden voor de finish en toen begon je in een lange sprint naar voren te schuiven. Precies tegengesteld aan de andere STW-er in de C4: Reindert de Leeuw uit Renkum. Voortdurend werd zijn naam genoemd op kop van het peleton, tot twee ronden voor het einde. Toen viel hij stil en finishte uiteindelijk als 13e buiten de punten. Zonde, maar de volgende keer wat bekekener rijden. Ivonne Kok uit Nijkerk, oud-STW-ster werd 10e.

Daarna de C3 met grote winnaars en ook ernstige verliezers rond een geweldig scheidsrechter optreden van Harry van der Schaft: 'ik heb bepaald dat de uitslag op het scorebord de uitslag voor vanavond is en protesteren heeft geen zin, daar doe ik niet aan'. En direct daarna veranderde de uitslag op het scorebord: welke is nu de juiste uitslag. Volgens ons de eerste keer want toen was Jack Schoenmakers 7e en bij de 2e uitslag 9e.

Hoe ontstond al dit moois? Ja, dan moet je de regelementen kennen van de marathonwedstrijd: ook al staat er 100 ronden lang nog 1 ronde te gaan op het bord, als het niet in combinatie is met de bel, dan moet je waarschijnlijk nog minstens 1, misschien 2, mogelijk 3 maar evt. ook nog wel 300 ronden verder. Na 29 C3 ronden meenden de meesten te beginnen voor de eindsprint en waanden sommigen zich al winnaar. Maar ze misten de bel en oude diesel Jack kachelde door, sprinter Peter Vlaar viel helemaal stil en slim jong en vlot lerend talent Rick Houwers reed ook maar door en scoorde daarmee ook punten. Hoeveel is onbekend omdat niet duidelijk is welke scorebord versie Harry vd. S. hanteert.

Daarna een leuk C2 peleton met voorspellingen dat Robert Huiting en Robert Profitlich weg zouden gaan rijden. De eerste zat nog te mekkeren tegen Marjan Koerselman dat ze in de C3 meer naar voren moest rijden. Terwijl haar hoofd al redelijk rood was geworden en ze achter in het peleton het zwaar had. Tijdens de hele C2 40 ronden werden er wel wat pogingen ondernomen om weg te komen, maar echt serieus werd het niet. Zo af en toe ging Flip van Leeuwe demonstratief op kop rijden om na een paar rondjes helemaal naar achteren te waaien.

In een mooi tempo reden we richting de eindsprint en in de laatste ronde gaf C1-er Jolle Landman a la Klaas van den Berg het teken: even stoppen. En het hele C1 peleton vond het wel goed, daarna ging Herman Vermeer heel ontspannen breed uit rijden en gleed heel geruisloos weg. Op weg naar Utrecht vertelde hij vanavond als een soort training een 20 rondjes C1 mee te doen. Niet teveel en te ver want dat zou slecht voor het Viking Harderwijk clubkampioenschap zijn. Toen ik dat achter in het kleine C1 peleton begon te verkondigen, lieten ze hem ook maar gaan. Met meer dan 100 m voorsprong ging Eric van der Lippe en een Oudewater schaatser er toch maar achteraan. Met zijn drieen pakten ze vlot 200-250 m voorsprong en toen vond Gerard Sluis het niet meer goed. Hij mikte er vlot achteraan en dat was mijn afscheid van het peleton, maar dan achteraan. Vervolgens lukte het me om een halve ronde later bij de Herman Vermeer kopgroep aan te sluiten en daar een redelijke tijd aan te blijven hangen.

Ineens herinnerde Herman zich de afspraak met zichzelf en rechtte de rug. Ook Eric Lippe en de ander schaatser capituleerden, ik lag er helaas ook al weer een half rondje achter. In elk geval alles weer bij elkaar met. Daarna verbrokkelde het peleton.

Zes schaatsers dubbelden uiteindelijk het peleton. Herman Vermeer ging er een paar rondjes voor het eind in zijn eentje vandoor en werd zo zevende. Jolle Landman pikte twee ronden voor het einde weg uit restje peleton en poetste zo naar een 8e plaats. Nog niet zo hoog was hij ooit in de C1 geeindigd. In de 5 ronden extra werd Gerard Sluis 2e, Michel de Brauw 3e en Eric van der Lippe 4e.
Onderwerp Auteur Gepost

Punten voor Jack in de C3 marathon

Anonieme bezoeker 20 februari 2005 22:24

YES!!!

Jolle 20 februari 2005 23:06

Re: Punten voor Jack in de C3 marathon

jan heeres 20 februari 2005 23:12

Re: Punten voor Jack in de C3 marathon

Jolle 21 februari 2005 05:40

Re: Punten voor Jack in de C3 marathon

Jack Schoenmakers 21 februari 2005 00:06



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: