Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

En hij zag dat het beter ging en deed er wat aan

08 september 2022 06:58
Gisteravond onder prachtige weersomstandigheden weer een mooie Wilde Woensdag met het complete Posbank programma. Een kwartiertje eerder vertrekken om voor donker terug te zijn en dat lukte ook. Vooraf twijfelde ik nog wel: met de Wilden mee (net als vorige weken) of 'veilig' in de bus stappen? In de Wilde Woensdag app werd door Joop opgeroepen om iets gelijkmatiger te gaan fietsen om zo eerder terug te zijn voor donker. Bij de Bus app kwamen veel afmeldingen zodat een klein personenautootje overbleef. Dus toch maar de Wilde Woensdag en zo werd er gestart met een flinke en grote groep fietsers die onderweg verder groeide. Met o.a. Harm die onderlangs aanhaakte en flink mee kon blijven fietsen. Jan Westeneng haakte weer op zijn opstapplaats aan en bij afslag Valkenhuizen stond nog een snelle fietser te wachten.

Wat verder opviel en mij goed deed, was dat de snelle fietsers wat meer achterin bleven en voor rugdekking zorgden voor o.a. ondergetekende. In plaats aan de voorkant van de groep het lint uit te rekken ervoor te zorgen dat achterin het elastiek niet ging knappen. Of Vince die me op de terugweg een flinke duw naar voren gaf. Daar schrik je dan wel even van maar het is wel mooi en komt uit een goed hart.

Wat ook opviel, is hoe sterk Piet bij rondje Rozenbos onder de brug door klom. Hij was ver vooruit en liet zich voor het vervolg weer in de groep terugzakken. Op de Posbank kiest ieder zijn eigen menu/route. De meesten voor de volledige route en in dat grote gezelschap kon ik gewoon mooi mee omhoog en erbij te blijven. Anderen snijden stukjes af om te verzamelen voor vertrek terug.

Dan de weg terug met op een gelijkmatig maar wel flink hoog tempo waarbij veel kop over kop werd gereden. Ondergetekende en Harm kwamen achteraan aan het elastiek te hangen, maar bleven lang bij. Op een gegeven moment schakelde Harm verkeerd en was weg. Bij de oversteek bij het frietkot miste ondergetekende de boot en zag groep langzaam aan wegrijden. Daarvoor capituleerden Fred en Iedo al: ze vonden het welletjjes. Stille hoop had ik op wat geluk bij de stoplichten over de N226 Ede Arnhem, maar dat was niet voldoende. Zo eindigde deze Wilde Woensdag in een solo van tien km maar wel weer mooi voor donker terug in Wageningen.

De statisitieken:79 km in 2.22 u met 33,3 km/u gemiddeld en 64,3 km/u max. Volgende week verder. Jan Heeres
Onderwerp Auteur Gepost

En hij zag dat het beter ging en deed er wat aan

Jan Heeres 08 september 2022 06:58

Re: En hij zag dat het beter ging en deed er wat aan

Jolle 08 september 2022 07:27



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: