Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

verhandelingen...

Robert
20 april 2005 20:22
Beste Hendrik en Harry,

allereerst gefeliciteerd met de bloemen, maar goed dat de verliezers er niet allemaal waren.
Leuk ook dat jullie op schaatspraat en in de ijskrabbels schrijven, dat gaat jullie ook doorgaans goed af.
Voor de discussie over "steeds meer mensen doen minder voor de club" die jullie aan wilden slingeren is het echter wel handig als daar niet mijn verdraaide woorden voor gebruikt worden, wel zo sportief, wees een vent.

"Nu lenen en later terugbetalen" en tobbers en tobbers daar heb ik echt niets mee. Misschien sta je voortijdig (1 april) wel op een bordje in de afdaling van de posbank...
Alhoewel ik ook wel eens een tijdje niet met veel stw-ers sport wil dat niet zeggen dat je er niets mee hebt, integendeel, door stw ben ik doorgegaan met lekker sporten!
De discussie in de gezellige ijskantine in Nijmegen ging ongeveer als volgt. Wellicht kan ik jullie hiermee het geheugen opfrissen en de lang nagejaagde discussie over vereniging en inzet een handje helpen:


IJskantine Nijmegen:

Hendrik:
Er zijn de laatste jaren steeds meer mensen bij stw die alleen consumeren en niet iets willen doen voor de club, de club draait maar op een paar mensen
?Ik vind het bijvoorbeeld ook raar dat IJF-ers niet hoeven te jureren??

Harry:
Het gaat niet om jou hoor maar over de trent van het clubleven in het algemeen.


Robert:
Dat vind ik niet, dat gaat naast de club. De knsb (alle leden dragen hieraan bij) zorgt voor IJF-uren voor mensen die aan bepaalde criteria voldoen en daarmee een extra stimulans krijgen, denk daarbij ook aan junioren zoals bijvoorbeeld Lucas of Willemiek. Bovendien ontlasten de veelrijdende ijf-ers de club uren.

Hendrik:
Iedereen steekt veel tijd in zijn sport dus waarom moeten mensen die sneller zijn meer faciliteiten krijgen, vind jij jouw 500m tijd belangrijker dan die van iemand die recreatief rijdt?

Robert
Natuurlijk niet persoonlijk nee maar wel als het gaat om IJF, iemand die een 45-er rijdt op de 500m heeft minder moeite met een snel rondje op een trainingsuur dan iemand die een 38-er rijdt, om beter te worden heeft die laatste wel baat bij een rustiger uur. Ik ben blij met die faciliteit daar moet je ook blij mee zijn. STW is toch naast de gezellige club ook een schaatstrainingsgroep.
Op mijn leeftijd verwacht ik niet iets bijzonders maar ook voor de junioren vind ik het goed als er een extra stimulans is om voor je sport te gaan met een beetje begeleiding.

Hendrik
Als je dat zegt hoor je niet thuis bij STW, stw draait om vrijwilligers en iedereen moet zijn steentje bijdragen.


Robert:
Dat laatste ben ik wel met jullie eens, maar het hoeft toch allemaal niet op een en het zelfde moment afgewogen te worden? Ik ben een paar jaar met de activiteiten commissie actief geweest. Ik ben daar even mee opgehouden omdat ik daar minder gelegenheid voor heb momenteel. Ik woon in Oss, train met mensen hier en in utrecht en regel dan ook van alles zonder offici?le clubfunctie te hebben.
Je ziet daarnaast ook wel vaker dat mensen die veel gesport hebben later wat meer energy steken in bijvoorbeeld training geven en daar is toch ook niets mis mee?

Hendrik:
Je ziet aan sommige anderen dat ze alleen maar lid worden, daar heeft de club niets aan omdat je ze nooit ziet en ze wel gebruik maken van de faciliteit van de club. De prestaties doen er niet toe daar heeft een club niets aan.

Robert:
Afgezien van het inzetten voor een club vind ik dat het wel goed is als er allerlei niveaus bij een club zijn, ik ben zelf ook blij met een goed voorbeeld op de baan.
Bij stw mis je naast die sociale kant ook wel eens de wedstrijdgerichte kant in de breedte, ik zou bijvoorbeeld ook best ooit een gedreven jong groepje willen begeleiden met ambitieuze doelen om maar eens eens een voorbeeld te noemen, dat kan prima met clubleven samengaan.
-------

Kennelijk is er na dit gesprek een raar beeld ontstaan en vond men het nodig om dat een aantal malen hier te deponeren. Dat je wel de moeite neemt voor allerlei activiteiten naar Wageningen te rijden, stukjes te schrijven of aan anderen te denken wordt ?vergeten?? als je een tijdje ergens anders uithangt.

Ik was overigens verder erg tevreden over het schaatsseizoen! En gezellig was het ook doorgaans, voorlopig toch weer een hoop pr's en clubrecords terwijl ik ook een paar mooie wedstrijden heb mogen rijden.

Robert

volgende week weer NEEF en op naar en mooie zomer (bij mooi weer, watje...)
Onderwerp Auteur Gepost

verhandelingen...

Robert 20 april 2005 20:22

Re: verhandelingen...

jan heeres 20 april 2005 20:29

Re: verhandelingen...

HarryB 20 april 2005 21:21

Re: verhandelingen...

jan heeres 21 april 2005 05:30

Re: Tijdgeest?

Wijf 21 april 2005 08:48

Re: Tijdgeest?

jan heeres 21 april 2005 10:38



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: