Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: Tijdgeest?

Wijf
21 april 2005 08:48
Het is een discussie die ik 10 jaar geleden ook al eens meemaakte bij de EIJV (Club met de mooie skeelerbaan). Men zag een afnemend aantal aktievelingen, vaak oudere leden en een toenemend aantal 'consumenten', die vooral gebruikmaakten van de aktiviteiten.
Het spectrum was inmiddels breed: van het verplicht aanwijzen van mensen voor 'klusjes' (een grapje daarover leverde me toen bijna royement op!), tot het accepteren van 'consumenten', die daar dan wel een lichte tariefsverhoging bij op zouden lopen.

Het gevecht leek te gaan om ?f mee te buigen met de tijdgeest van individualisering, vrijblijvendheid en ongebondenheid, ?f mensen toch verenigingsverplichtingen op te leggen. Het leek wel een generatieconflict!

Als ik de teksten hiervoor lees, komt het wel goed met STW. Dit forum lijkt me zeker bij uitstek de plaats om de discussie vast aan te zwengelen, als een opwarmertje voor de ledenvergadering.

Hoe liep het in Ede af? Ik ging verhuizen en miste het einde.......
Ik geloof wel dat er toen een vergelijkbaar voorstel kwam als eerder genoemd: ??nmalige inzet voorclub, of financi?le sanctie. Ik vind dat niet zo sterk (wel begrijpelijk), het verleiden tot gezamelijke aktiviteit kan ook een hele leuke sport zijn!

Onderwerp Auteur Gepost

verhandelingen...

Robert 20 april 2005 20:22

Re: verhandelingen...

jan heeres 20 april 2005 20:29

Re: verhandelingen...

HarryB 20 april 2005 21:21

Re: verhandelingen...

jan heeres 21 april 2005 05:30

Re: Tijdgeest?

Wijf 21 april 2005 08:48

Re: Tijdgeest?

jan heeres 21 april 2005 10:38



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: