Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Eric van der Lippe wint de C1 met een rondje voorsprong

23 januari 2005 23:26
Vanavond hadden we een dubbel programma: eerst in de kantine de 500 m heren volgen terwijl de C3 heren en dames buiten hun 30 ronden maakten. Zo af en toe zag ik een tegelspak voorbij vliegen. Het peleton raakte lang gerekt en aan de staart vlogen ze er bij bossen af. Nadat Erben Wennemars met 0,01 sec. verloor van Wotherspoon konden we naar buiten. Daar stond Marjan Koerselman met een rood hoofd: 'die 30 rondjes zijn een makkie, ik ben dik in vorm, maar viel vanavond'. Op het uitslagenbord stond Peter Vlaar als nummer 11 genoemd. Verder zag ik Jack Schoenmakers nog tijdens de wedstrijd rijden en ook Rick Houwers. Geen idee waar ze finishten.

Na de dweil maakte scheidsrechter Harry de wedstrijd 20 ronden korter. Zonde maar hij wilde op thuis voor de 1000 m heren thuis zijn. Robert Huiting had met zijn maten een plannetje gemaakt en na een paar rustige rondjes vlogen ze er in. Maar dat duurde niet zo lang, ze kwamen niet echt ver weg op het goede ijs maar wel stevige tegenwind. Later ging nog een stevig groep er vandoor en die kwam op wel 200 m. Maar ook dat ging niet door. Zo'n 10 ronden voor het einde gingen er weer drie man vandoor en daar bleven er twee van weg.

Ik reed achter Klaas van den Berg mooi en rustig ontspannen mee. Klaas heerste als een vorst en zo'n vijf rondjes voor de eindsprint van de C2 vond hij het welletjes. Hij ging staan en hoewel er wel wat C1 gemor was, volgde iedereen braaf zijn voorbeeld. In de C2 peleton eindsprint won Robert Huiting afgetekend en werd dus 3e.

Vervolgens bleek Peter van der Pol een C1 plannetje te hebben. Poeh, als een komeet schoot hij met nog een paar weg. En dat was zonde want ik miste direct de slag. Voor het eerst dat ik fors balend het contact met de groep kwijt raakte. Zonde, zonde, nog wel even door rijdend in de hoop dat de zaak stil zou vallen. Vergeet het maar en dus maar een rondje laten lopen.

Even overwoog ik in het zog van de kopgroep mee te gaan, maar dat ging veels te snel. Dus maar mooi aan het peleton aan haken. De Peter van der Pol groep met o.a. Eric van der Lippe kwam na ca. 10 rondjes langszij. Peter wilde direct door maar dat duurde niet zo lang en ze kwamen terug in de groep. Daarna nog wat schermutselingen waarbij ik vijf ronden voor het einde het contact met het peleton opnieuw verloor.

Dat stond me opnieuw niet aan en doorploeterend bleef ik op ca. 200 m achterstand hangen. Op kop zag ik oa. Nijkerker Jan Tichelaar sleuren maar die bekocht die ijver met een val ca. 200 m voor de finish. In de peletonsprint won Klaas en hij werd dus 6e. De kopgroep met een ronde voorsprong mocht nog vijf rondjes extra. Met nog drie ronden te gaan, sloop Eric van der Lippe weg en hij behield tot op de streep zijn voorsprong. Dus winst, geweldig.

Volgende week niks en die week daarna 80 ronden, tenminste dat staat op papier aangekondigd. Het was vanavond een prachtige wedstrijd met zo af en toe echte winterse omstandigheden met sneeuw en hagel.

Onderwerp Auteur Gepost

Eric van der Lippe wint de C1 met een rondje voorsprong

jan heeres 23 januari 2005 23:26

Re: Eric van der Lippe had in Haarlem moeten rijden!

Wijf 24 januari 2005 00:35

Re: Eric van der Lippe wint de C1 met een rondje voorsprong

Jack Schoenmakers 24 januari 2005 08:22

Re: Eric van der Lippe wint de C1 met een rondje voorsprong

Robert Huiting 24 januari 2005 09:16



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: