Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Re: STW Giro '05 uitstap van vorige week

08 juni 2005 08:59
STW site redactie team,

Complimenten met deze mooie foto op de homepage. Geweldig, het was op de eerste STW-Giro fietsdag. Vanaf de camping daalden we vlot naar de startplaats van de Dolemieten marathon in Pedraces en daarna daalde het eenvoudig verder. Maar aan alle dalen komt een eind en dus een lange beklimming, poe dat viel zwaar. Vervolgens weer een prachtige lange daling en we zaten midden in het Giro circuit.

Deze plaat is gemaakt bij de streep van een Inter Giro (premiesprint) midden in een dorp. Als STW-Giro gangers meenden we het voorrecht te hebben om de hele verkeersstroom even stop te zetten voor een mooie foto. Gemaakt door een TV camera meneer vanaf zijn stellage.

Vervolgens een lang stuk golvend langs een rivier waarbij de sterken fors op kop scheurden en er aan de achterkant klappen leken te vallen. Zo af en toe wat gecommandeer over en weer en zo kwamen we met zijn allen bij de laatste klim naar Ortisei aan. In het STW routeboek stond deze als niet zo lastig beschreven maar dat viel tegen: hele stukken van 10-12% en dat doet zeer. Hendrik een lekke band, maar geen pomp, geleend van mij en ik blij even te mogen stoppen. Judith kwam ook langs en was ook al blij even te mogen afstappen. Vervolgens weer verder fietsen en verdorie daar bleef ik in mijn eentje kapot achter. Ze klommen vlot van me weg.

Aangekomen in Ortisei leek er geen eind aan het klimmen te komen tot ver in het dorp. Ca. 400 m voor de finish werden we van het parcours geleid, Jolle stond al klaar met een fles cola en even later kwam Judith aan. Die was door een behulpzame Italiaan het verkeerde pad op gestuurd en daar kon ze niet echt om lachen. De fles cola van Jolle gaf wat troost.

Vervolgens wachten op de finish en vol bewondering zagen we de echte mannen volle bak het dorp instormen. Een goede zitplaats op een mooi terras langs de afsprintroute was locatie waar vandaan Judith en ik al die profs bewonderden.

En zo zijn er nog veel meer verhalen over de STW-Giro uitstap '05 te maken. Kom maar met een plaatje en er is zo een verhaal(tje) bij gemaakt.

Tot vanavond,

Jan Heeres

Onderwerp Auteur Gepost

STW Giro '05 uitstap van vorige week

jan heeres 30 mei 2005 13:25

Re: STW Giro '05 uitstap van vorige week

jan heeres 08 juni 2005 08:59

Re: STW Giro '05 uitstap van vorige week

Jolle 08 juni 2005 12:04

Re: STW Giro '05 uitstap van vorige week

Jack 08 juni 2005 22:05



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: