Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Een verslag

harm/chaos
11 augustus 2005 12:16
Wat nou ongeorganiseerd. Ik heb me bovendien goed vermaakt. Mijn voornemen om op wiel en derailleur van Piet te letten legde mij geen windeieren. Op de Zijpeberg zag ik hem vlak voor de eerste scherpe bocht naar rechts een tandje bijschakelen, wat ik ook meteen deed. Piet trok door, ik trok ook door, maar moest nog een extra tandje bijschakelen wilde ik hem niet uit het zicht verliezen. Alleen Neef naderde spelenderwijs de oud-amateur. En overvleugelde hem zoals hem betaamd.
Tegenwoordig, zo heb ik begrepen, rollen we rustig door op de Zijpeberg totdat iedereen is aangesloten. Wellicht goed om af te spreken om ook echt stil te blijven staan, zoals Neef nog verwachtte. Mij maakt het echter niet zoveel uit. Pardoes begonnen Fijnproever en de Sluwe Heer weer aan te trekken richting Posbank, om daarna weer vervaarlijk af te dalen met Goeroe voorop. Beneden sloot he peleton weer en had ik weer zicht op het achterwiel van Piet.
Op de slotklim was het een waardig spel. Nadat de Professeur was achterhaald weigerde Cor de Timmerman kopwerk te doen. Totdat Piet in zijn remmen kneep, wat weer verontwaardiging bij Neef teweeg bracht. Maar met hem kun je tegenwoordig geen rekening meer houden. Hij is te sterk en doet derhalve voor spek en bonen mee.
Na mijn demarage op weg naar het geel-paarse bordje van Natuurmonumenten, passeerden inderdaad Neef en Piet. Het achterwiel van Piet wist ik nu voor te blijven toen we het rooster passeerden. De slotklim was dus voor Neef. Dat is duidelijk. De Timmerzaak had het wederom niet gered, maar blijft voorin scoren op de slotklim, waar ik hem altijd tegenkom op woensdagavond.
Rustig wachtend op de anderen stoof Hoogmoed snel voorbij, samen met Fijnproever, Karrapaard en Andr?.
Dat noodde ons om weer aan te trekken op het fietspad naar beneden toe langs het rode kruisbusje. Op de Koningsweg demarreerden Neef, Piet en Wijf, die meende kilometers te moeten maken om komend winter de 15-minutengrens te benaderen op de 10 km. Hij is inmiddels al in het bezit van een WK-certificaat door een 10 km op het juiste "grijzeharentoernooi" gereden te hebben.
Ik belande in een tweede groep met de sluwe joop en bijna en slokten andr? op. "Met z'n vieren", commandeerde Joop in de hoop het drietal, die even later Hoogmoed achterhaalden, in te halen. Dat lukte niet erg.

Op weg naar Wolfheze verzaakten de sluwe en andre stelselmatig, maar de spoorbomen waren onze redding. Even later bleek het ganse peleton weer compleet.
De aanwijzingen van Goeroe in gedachten, en hem achter mij menende, nestelde ik mij voor in de groep, maar niet teveel op kop.
Eerst achter Professeur, vervolgens Wijf, ik even alleen - je moet je niet teveel drukken, dat valt op, en vervolgens weer Professeur.
Vlak voor de laatste heuvel op de Telefoonweg scheert Rik Houwers weg. en pakt een gaatje van zo'n 30 meter. Professeur geeft af, spaart zich voor de laatste meters, net zoals alle anderen?
Mijn overweging is: op kop in de finale, dan ook echt op kop. Raas presteerde het ook weleens een lange sprint te trekken. Ik passeer Rik, voel hete adem in mijn nek, maar als ik achter omkijk heb ik een gat van ca 50 meter. Ze blazen hard. (Piet: "Ik ga hem niet halen", hoorde ik later vertellen. Zou Wijf een gaatje laten vallen?). Nog even omkijken 60 meter??Mijn snelheid daalt. Straks komen ze met 60 km/u over mij heen. Dat nooit. Ik ga staan het zwaarste verzet steek ik en commnadeer mijn benen te blijven draaien. Ik paseer Het bordje Renkum .... alleen!!
Na het bordje wordt ik weldra als eerste ingehaald door Neef met schouderklop. Weereens wat anders dan hongerklop.

Op weg naar Wageningen was iedereen aanwezig, veronderstelde ik toen de Kapelaan mij achterhaalde met een mooie nieuwe blauwe helm.
Ik veronderstelde een vredig rondje met goede samenwerking in de verschillende groepjes. Weer veel geleerd.
Via een extra ommetje naar huis gereden. In mij achtertuin bij nieuw geverfde deuren en onder de rijpende druiven vertelde ik 's avond na zonsondergang tegen mijn mijn huisegel mijn heldenepos. Wat ontbrak was enkel een bos bloemen en zoen van de rondemiss.
Onderwerp Auteur Gepost

Robbert K. en Rudolf B. uit Wageningen blokkeren fietspad.

Mark 10 augustus 2005 20:26

Re: Robbert K. en Rudolf B. uit Wageningen blokkeren fietspad.

Jolle 10 augustus 2005 21:12

Re: Robbert K. en Rudolf B. uit Wageningen blokkeren fietspad.

Goeroe 11 augustus 2005 08:28

Re: Robbert K. en Rudolf B. uit Wageningen blokkeren fietspad.

jan heeres 11 augustus 2005 10:51

Re: Moe

Wijf 11 augustus 2005 15:19

Stuntrolstoeler

BIJNA 11 augustus 2005 17:04

Een verslag

harm/chaos 11 augustus 2005 12:16

Re: Een verslag

Neef 11 augustus 2005 13:37

Re: Een verslag

Mark 11 augustus 2005 15:09



Auteur:

Je e-mailadres:


Onderwerp:


Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA
Bericht: